سنجش سلامت 46 هزار نوآموز دبستان‌ها در استان فارس
کد خبر: 3921517
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

سنجش سلامت 46 هزار نوآموز دبستان‌ها در استان فارس

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: تاکنون ۴۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان فارس در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، محسن بهشتی‌پور، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس امروز، 17 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: تا ۲۳ شهریورماه جاری ۵۳ هزار و ۴۲۴ نفر در فارس برای سنجش سلامت نوبت‌گیری کرده‌اند که تاکنون سنجش ۴۶ هزار نوآموز انجام شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه امسال از لحاظ شیوع کرونا، تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود استان به‌خوبی رعایت می‌شود و والدین از این نظر دغدغه‌ای نداشته باشند.

بهشتی‌پور اظهار كرد: این طرح به‌منظور ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، بررسی قد، وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۶۸ پایگاه سنجش سلامت ثابت انجام می‌شود، ادامه داد: برای برخورداری نوآموزان مناطق عشایری از این طرح، پایگاه‌های سیار به محل زندگی عشایر این استان مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس اظهار كرد: شمار دانش‌آموزان کلاس اول دبستان استان امسال حدود ۷۷ هزار نفر است که در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

بهشتی‌پور در پایان این نكته را یادآور شد كه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مدارس دبستانی تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha