سازش ۱۵ فقره پرونده قتل در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3944594
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

سازش ۱۵ فقره پرونده قتل در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در استان ۱۵ فقره پرونده قتل عمد در ۹ماهه امسال منجر به اخذ رضایت و سازش و رهایی قاتل از پای چوبه دار شد که این آمار بسیار خوب و رضایت‌بخش است.

سازش ۱۵ فقره پرونده قتل در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، روز گذشته، دهم دی  در جلسه ستاد استانی صبر، اظهار کرد: یکی از ابتکارات قوه قضائیه ستاد صبر بوده که مخفف صلح، بخشش و رضایت است که فعالیتی فرهنگی، ارزشی و اسلامی بوده که همیشه مدنظر و مورد تأکید شرع و قانون است.

وی افزود: ستاد صبر می‌تواند افراد و گروه‌هایی را که با هدف کار خیر و سازش فعالیت می‌کنند را سامان داده و با هماهنگی بین آن‌ها موجب اثرگذاری و نتیجه‌بخشی بیشتر امر سازش در زمینه صلح باشد.

گروسی بیان کرد: در سطح آذربایجان‌غربی، با تلاش شوراهای حل اختلاف سازش‌های خوبی انجام شده که در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۵ فقره پرونده قتل عمد منجر به اخذ رضایت و سازش و رهایی قاتل از پای چوبه دار شده که این آمار بسیار خوب و رضایت‌بخشی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: امر سازش با وجود چالش و مشکلات فراوان، دارای برکات زیادی است که باید با همت و تلاش این چالش و نارسائی‌ها را رفع شده تا مسیر را برای برقراری سازش هموارتر از گذشته شود که همکاری و همیاری همه نهادها، ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: امنیت و آرامش روانی در جامعه ظاهر از سایر برکات صلح و سازش است که در انتقام و اجرای حکم وجود ندارد زیرا انتقام‌جویی فقط آتش کینه را شعله‌ور می‌کند در حالی‌که صلح و سازش معامله با خداوند است و خداوند متعال در قرآن وعده اجر سازش کنندگان را داده و آن‌ها را مورد عفو و بخشش قرار خواهد داد.

گروسی گفت: یکی از مهم‌ترین کارها در ترویج فرهنگ سازش، ساخت و تولید فیلم‌ها، محتواهای مرتبط و اثر گذار در این زمینه توسط صدا وسیما، رسانه‌ها، فعالین فضای مجازی و سایر نهادهای مرتبط بوده که برای ترویج و نهادینه کردن سازش در جامعه بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha