ضرورت پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس
کد خبر: 3944899
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
عضو پارلمان عراق تأکید کرد:

ضرورت پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

عضو پارلمان عراق گفت که اگر روند تحقیقات درباره ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در داخل عراق با شفافیت و پیشرفت همراه نشود، این پرونده در محاکم بین‌المللی پیگیری خواهد شد.

پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در محاکم بین الملی
 به گزارش ایکنا، ریاض المسعودی، عضو ائتلاف سائرون در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه در پارلمان عراق طی سخنانی تأکید کرد که اگر دولت عراق نتوانست به پیشرفتی در پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس دست یابد، قضیه در محاکم بین‌المللی پیگیری خواهد شد.
المسعودی گفت: توافقنامه راهبردی با آمریکا هیچ نتیجه‌ای برای عراق نداشته است بلکه عراق را برای ایجاد هرگونه توافقنامه راهبردی با کشور دیگری محدود کرد و از همین رو باید لغو شود.
وی بر لزوم تسریع دولت در روند اعلام تحقیقات مربوط به حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تأکید کرد و گفت: اگر این روند شکست بخورد و پیشرفتی نداشته باشد، پرونده در محاکم بین‌المللی برای کسب حقوق، پیگیری خواهد شد.
المسعودی گفت: دولت مصطفی الکاظمی موضع شفافی در قبال حضور آمریکا ندارد، زیرا درصدد به تعویق انداختن اجرای مصوبه اخراج نظامیان اشغالگر از عراق است.
در عین حال یک مسئول سازمان الحشد الشعبی شامگاه جمعه، 12 دی اعلام کرد که طی روزهای آینده خبرهایی درباره متهمان پرونده ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام خواهد شد.
مهند العقابی، مدیر رسانه‌ای سازمان الحشد الشعبی نیز شامگاه جمعه گفت که در پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس ۴۰ متهم وجود دارد که از جمله آنها شماری عراقی و آمریکایی هستند.
وی با اشاره به فشارهای داخلی و خارجی بر دستگاه قضایی عراق برای پیشرفت نکردن پرونده ترور سلیمانی، گفت: با این وجود، دستگاه قضایی عراق عملکرد فوق‌العاده‌ای برای شناسایی متهمان داشته و تا چند روز دیگر خبرهایی درباره آنها خواهد رسید.
آمریکا سال گذشته در چنین روزی(13 دی ماه 98) در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه هم‌رزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام
captcha