مراسم تجلیل از خادمین غدیر هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3950549
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

مراسم تجلیل از خادمین غدیر هرمزگان برگزار شد

مراسم تجلیل از خادمین غدیر استان هرمزگان با حضور دبیرکل و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم تجلیل از «خادمین غدیر» استان، روز گذشته، نهم بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، حسین ظریف منش، مدیرعامل این بنیاد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، رئیس نمایندگی بنیاد در استان هرمزگان برگزار شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در این مراسم، اظهار کرد: حکومت سالم، فضیلت، اخلاق، معنویت، عرفان، ایثار، جهاد، اجتهاد، بندگی خدا، دستگیری از بندگی خدا و همه آنچه گمشده بشری است در غدیر جستجو می‌شود و تشکل غدیری به معنی تشکل احیای توحید الهی، عقیده حق، اخلاق درست و رفتار و منش ارزشمند است.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: حق در جامعه با محوریتش درجه‌بندی و ارزشیابی می‌شود، فلش حق امیرالمؤمنین علی(ع) است و اگر کسی می‌خواهد به حق مطلق برسد باید بداند آنچه حق است در اعتقاد و اخلاق و عمل و همه چیزهایی است که از خداست و بلندگوی حق، امیرالمؤمنین علی(ع) است. صفت امیر بودن مختص حضرت علی(ع) است، پیغمبر(ص) با همه عظمتی که دارد امیرالمؤمنین نیست.  حضرت حجت(ع) که وقتی بیاید اولین و آخرین حکومت جهانی توحید در تاریخ خلقت بشر برای اوست با همه عظمتی که خداوند به ایشان داده اما امیرالمؤمنین نیستند و امیرالمؤمنین تنها حضرت علی(ع) بوده که نفس نفیس پیغمبر(ص) است.

ایام میلاد نور، فرصتی برای تبیین آموزه‌های علوی

حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز در این مراسم، تصریح کرد: هرمزگان استانی شهید پرور و بخشی از جبهه اقتصادی و نظامی کشور و دارای افتخارات و توفیقات فراوانی در عرصه دفاع از انقلاب مقدس اسلامی بوده و هست. امروز پروژه ساخت مجموعه‌ای فرهنگی و آموزشی به نام «نامی غدیر» در بندرعباس کلنگ خورد تا به بهره‌برداری برسد و پایگاه ارزشمندی برای ترویج و تبلیغ غدیر و تبیین فلسفه غدیر شود.

وی افزود: غدیر مهم‌ترین عامل مجری انقلاب اسلامی و پیامی است که می‌تواند دنیا را نجات دهد و به عنوان یک پرچم همیشه در اهتزاز برای استمرار نظام مقدس اسلامی قرار بگیرد. جایی که می‌تواند بخشی از جبهه فرهنگی ما نیز باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه افق روشنی برای آینده هرمزگان نمایان است که احساس می‌کنم این استان می‌تواند به عنوان پایگاه ترویج غدیر در جنوب کشور مطرح باشد و منادی اهداف غدیر و ترویج فضایل امیرالمؤمنین(ع) قرار بگیرد، گفت: ما علاوه بر ایام دهه امامت و ولایت که بین عید قربان و غدیر قرار دارد و با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و در آن به ترویج غدیر و تبیین فلسفه غدیر می‌پردازیم، حدود 3 سال است بین میلاد جوادالائمه(ع) تا میلاد امیرالمؤمنین(ع) را نیز به عنوان ایام میلاد نور اعلام کردیم و هدفمان ترویج و تبلیغ فضایل امیرالمؤمنین(ع) و تبیین آموزه‌های علوی و تعالیم امیرالمؤمنین(ع) در این ایام است. تعالیم امیرالمؤمنین در سبک زندگی، اقتصاد، سیاست، دفاع، امنیت، روابط خانوادگی، مسائل مختلف فردی اجتماعی، ملی و جهانی راهگشاست.

ظریف‌منش تصریح کرد: امیدوارم همچون همایش ولایت محور وحدت امت اسلام که به نام این استان زده شده است، کار ارزشمندی نیز برای 13 رجب و «ایام میلاد نور» پیش‌بینی شود تا این استان، عظمتش را با نام امیرالمؤمنین(ع) به کشور معرفی کند.

فعالیت‌های بنیاد غدیر را در سطح بین‌المللی گسترش می‌دهیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در این استان، نیز در این مراسم، بیان کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان در سه سطح هدف‌گذاری شده است. ابتدا هدف‌گذاری در سطح استانی برای تبیین فلسفه غدیر در استان، سپس هدف‌گذاری منطقه‌ای برای زیر پوشش قرار دادن استان‌های دیگر و در نهایت هدف‌گذاری در سطح بین‌المللی برای گسترش فعالیت‌هایمان در بین کشورهای اسلامی هم‌جوار خواهد بود.

وی ادامه داد: مذاکرات اولیه را با برخی کشورها از جمله عراق، سوریه و لبنان انجام داده‌ایم و قدم‌هایی برای گسترش فعالیت‌های خود برداشته‌ایم تا وسعت کار بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان در سطح بین‌المللی ظهور پیدا کند. به زودی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز در این خصوص مذاکراتی انجام می‌دهیم. امیدوارم رهنمودهای مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر بتواند برای ادامه کار بنیاد در هرمزگان راهگشا باشد و اگر بتوانیم این رهنمودها را در دستور کار خود قرار دهیم قطعاً برکات و ثمرات بیشتری خواهیم داشت. برای ماه مبارک رجب و ایام میلاد نور نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در هرمزگان بیان کرد: افتخار می‌کنم که در جمع خود مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران حافظ نهج‌البلاغه را داریم که منشأ خیر و برکت هستند و همه یک‌دل و یک‌صدا در برنامه‌های غدیر ما را همراهی می‌کنند. دست همه عزیزانی را که در میدان بوده و در کف محلات و مساجد کارهای ارزشمندی انجام می‌دهند را نیز می‌بوسم و از همه یاوران غدیر قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha