پذیرش طرح‌های جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3960304
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

پذیرش طرح‌های جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

دوازدهمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با حضور مسئولان مربوطه برگزار و با پذیرش ۵ واحد و ۱۰ طرح جدید در این مرکز موافقت شد.

پذیرش ۵ واحد و ۱۰ طرح جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۶ اسفندماه در جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل، با قدردانی از حضور رؤسای مراکز آموزشی و پژوهشی استان در این جلسه، گفت: در سال گذشته عنوان فناوری برتر جهاددانشگاهی کشور برای قطره گیاهی دامپرلی توسط فناوران مرکز رشد این واحد کسب و دو شرکت آن به دانش بنیان تبدیل شد.

اوچی اردبیلی با اشاره به استمرار حمایت‌ها از واحد‌های مستقر در این مرکز اظهار کرد: در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۱۲ برنامه آموزشی، ۶۷۰ ساعت مشاوره، ۹ رویداد و ۷ نمایشگاه توسط مرکز رشد گیاهان داردویی جهاددانشگاهی اردبیل، اجرایی و از سوی مسئولان کشوری و استانی بازدید‌های متعددی انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل، تصریح کرد: در این بازدید ضمن بررسی مسائل و مشکلات فناوران، کمک اعتباری مناسبی برای مرکز اخذ شد که از این طریق، تسهیلات بانکی خوبی برای واحد‌های فناور فراهم شد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه ۲ واحد دانش بنیان در مرکز استقرار یافته است، ادامه داد: چهار شرکت نیز در حال اتمام پروسه تبدیل به دانش بنیان هستند تا بتوانند از مزایای قابل توجه این حوزه بهره‌مند شوند.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه در حال تلاش برای ایجاد زنجیره کامل فناوری در حوزه گیاهان دارویی هستیم، گفت: با مساعدت استاندار اردبیل و همکاری اداره کل منابع طبیعی استان نسبت به اخذ ۸ هکتار زمین برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی حوزه گیاهان دارویی در منطقه نمین و بیله‌سوار اقدام کرده‌ایم تا در کنار آزمایشگاه‌های موجود، امکان کشت، تحقیق و عصاره‌گیری نیز مقدور گردد.

وی از ایجاد خط تولید نشاسته صنعتی از سیب زمینی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این خط تولید به عنوان فناوری روز به زودی در شهرک صنعتی ۲ اردبیل راه اندازی خواهد شد تا بتواند در توسعه فناوری استان سهیم باشد.

اوچی اردبیلی بر ادامه حمایت از واحد‌های فناور در مرکز رشد تاکید و ابراز امیدواری کرد در آینده بتوانیم اخذ مجوز محصولات را نهایی کرده و آن‌ها را در مسیر تجاری‌سازی قرار دهیم.

در این جلسه معاون امور پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی با اعلام رضایت از فعالیت‌های مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل و با اشاره به شرایط کرونایی گفت: امیدواریم فعالیت‌های خوب در این مرکز با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو و تجاری‌سازی طرح‌های دارویی استمرار یابد.

حسین بختیاری از بررسی و صدور مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و افزود: امید است تجربیات مرکز رشد به خوبی در مرکز نوآوری عملیاتی شده و بستر مناسبی برای اخذ و هدایت ایده‌های جوانان در حوزه‌های صنایع خلاق فرهنگی و گیاهان دارویی فراهم شود.

در ادامه این جلسه عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، مرادی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و مهندس امامی، نماینده اتاق بازرگانی در سخنانی نقطه نظرات خود را در حوزه‌های فعالیت مرکز رشد را ارائه و با پذیرش ۵ واحد و ۱۰ طرح جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل موافقت کردند.

انتهای پیام
captcha