جوانان با برنامه‌ریزی و خودسازی دینی کارهای خود را پیش ببرند
کد خبر: 3961060
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

جوانان با برنامه‌ریزی و خودسازی دینی کارهای خود را پیش ببرند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: باید جوانان برنامه‌ریزی کرده و با خودسازی دینی، فنی، علمی و اخلاقی کارهای خود را پیش ببرند، چرا که مسئولان آینده کشور از میان جوانان انتخاب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل رئیسی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بدون شک شباهت حضرت علی اکبر(ع) به رسول خدا(ص) تنها به ظاهر محدود نمی‌شود، بلکه ایشان علاوه بر بعد ظاهری و جسمانی، از نظر معنوی، انسانی، اخلاق و شخصیت نیز به حضرت محمد(ص) شباهت داشتند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی اکبر(ع) در خلق پسندیده و کلام بلیغ همچون پیامبر اکرم(ص) بودند، افزود: حضور شجاعانه وی در میدان نبرد با داشتن هدفی الهی، حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان یک الگوی جاودان مبدل ساخته است.

رئیسی گفت: روایات متعددی در خصوص سخاوت این حضرت بیان شده است، از طرفی ایثار و از خودگذشتگی از خصایص بارز زندگی‌اش بوده زمانی که برای اولین بار آب را بر حضرت سیدالشهدا(ع) بستند، ایشان به همراهی تعدادی از یاران امام حسین(ع) به دشمن تاختند و برای کاروان کربلا آب تهیه کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمعیت جوان نعمت بزرگی بوده که خدا نصیب جمهوری اسلامی کرده است، یادآور شد: باید قدر این نعمت را دانست و در راستای استفاده از ظرفیت‌های جوانان کشور تلاش صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کارهایی که در جوانی می‌توان انجام داد هرگز در پیری قابل انجام نیست، بنابراین باید جوانان برنامه‌ریزی کرده و با خودسازی دینی، فنی، علمی و اخلاقی کارهای خود را پیش ببرند، چرا که مسئولان آینده کشور از میان جوانان انتخاب خواهد شد، جوانان اکنون خود را آماده پذیرش مسئولیت در آینده کنند و هرگز به فکر تقلید نباشند و قوه خلاقیت خود را به‌کار ببرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع) با آن که امام نبود و ظرفیت وجودی‌اش به اندازه امام حسین(ع) نمی‌رسید، اما از فضایل اخلاقی بسیاری برخوردار بود، بنابراین لازم است جوانان با پیروی از این فضایل اخلاقی راه رستگاری را طی کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه حضرت علی اکبر(ع) الگویی مناسب برای جامعه جوان است، تصریح کرد: یکی از رویکردهای ارزشمند ایشان عبادت در جوانی بود، امری عملی که تمام بزرگان دین بر آن تاکید داشته‌اند، ثواب عبادت جوانان به درگاه خداوند نیز بیشتر مورد توجه است، بنابراین عبادت در جوانی فضیلت بیشتری داشته، به‌علاوه توبه در زمان جوانی قطعا ارزشمندتر است.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن یکی از اعمال پسندیده‌ای است که حضرت علی اکبر(ع) بر آن توجه داشتند، به‌همین دلیل جوانان با الگوگیری از ایشان و با خواندن و توسل به آن حضرت می‌توانند از خطا و تباهی دوری کنند، از طرفی توجه به دوست و همنشین خوب که امروز به عنوان دغدغه والدین مطرح شده، امری مهم است.

 

انتهای پیام
captcha