۱۶۷ پرونده طلاق در آذربایجان غربی منجر به سازش شد
کد خبر: 3971746
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
در ۲ ماه ابتدای سال؛

۱۶۷ پرونده طلاق در آذربایجان غربی منجر به سازش شد

رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: از ۱۶۷فقره پرونده طلاق در ۲ ماهه سال جاری با تلاش شعب صلحی شورای حل اختلاف آذربایجان غربی مختومه شد.

ارسالی امروز ا سازش  ۱۶۷فقره پرونده طلاق در ۲ ماهه امسال در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، هادی صمدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۶ اردیبهشت ماه، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی با وساطت اعضای شعب صلحی شورای حل اختلاف طی این مدت در تعداد ۵۰۰ فقره پرونده با موضوع دعاوی خانوادگی صلح و سازش حاصل شد.

وی افزود: در این مدت و از این تعداد پرونده، ۱۶۷ فقره آن مربوط به پرونده‌های طلاق و درخواست عدم امکان سازش از سوی زوجین بوده که در نتیجه اقدامات صلحی شورای حل اختلاف از تشکیل پرونده‌های متعدد از جمله مطالبه مهریه، استرداد جهیزیه، نفقه، ترک انفاق در محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری به عمل آمد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف از اجرای طرح‌هایی که منجر به افزایش صلح و سازش و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت به ویژه در پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده شده و مانع فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها می‌شود حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: کشمکش‌ها و درگیری‌های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می‌شود تاثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد و یکی از اثرات مهم طلاق آسیب‌هایی است که متوجه کودکان می‌شود و توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای حفظ بنیان‌های خانواده و برقراری آشتی بین زوجین را دو چندان می‌کند.

صمدی بیان کرد: برخی از زوجین با کوچکترین مرافعه‌ای، راهی مراجع قضایی می‌شوند، تا برای مشاجرات و اختلافات خود راه حلی بیابند که این فرایند در زندگی مشترک چندان پسندیده نیست و در روابط زوجین مصلحت غالب این است که زوجین با حفظ خویشتنداری و دوری از شتاب‌زدگی منشا اختلافات مابین را شناسایی کنند و با کمک گرفتن از بزرگان خانواده و ریش سفیدان راه حل مصالحه و سازش را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام
captcha