۹۸ درصد پرونده‌های معوقه آذربایجان غربی مختومه شد
کد خبر: 3972779
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

۹۸ درصد پرونده‌های معوقه آذربایجان غربی مختومه شد

دادستان عمومی انقلاب ارومیه گفت: طی سال گذشته با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده در دادگستری کل استان ۹۸ درصد از پرونده‌های معوق مختومه و کمتر از۵۰۰ پرونده معوقه در این بخش باقی مانده است.

ارسالی امروز| در طی سال گذشته ۹۸ درصد پرونده‌های معوق مختومه شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی اکبر گروسی، رئیس کل سابق دادگستری آذربایجان‌غربی، ۳۰ اردیبهشت ماه، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان، اظهار کرد: تلاش بنده و تمامی همکاران قضایی و اداری، خدمت و اعتلای دستگاه قضایی استان بود و با پیگیری سیاست‌های تحولی قضایی در این استان گام‌های اساسی برداشته شده است. 

وی افزود: نتیجه تلاش‌ها رضایتمندی آحاد مردم بود و سعی کردیم با سرعت و سهولت بخشی و دسترسی خدمات دستگاه قضا و همکاری تنگاتنگ با نیروهای امنیتی و انتظامی نقش خود را ایفا کنیم.

گروسی بیان کرد: این منطقه که دشمنان قصد برهم زدن آرامش و امنیت آن را دارند کاری کردیم که استان آذربایجان‌غربی جز امن ترین استان‌های کشور باشد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در این مراسم اظهار کرد: به اراذل اوباش به هیچ وجه اجازه جولان نخواهیم داد چرا که امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است. 

وی افزود: اخطار جدی به کسانی که با رفتار قانون شکنانه خود امنیت اجتماعی مردم را به چالش می کشند می دهیم که اجازه جولان به آن‌ها را نخواهیم داد.

عتباتی بیان کرد: تلاش برای برنامه‌های پیشگیرانه درجهت بهبود اوضاع از دیگر اقدامات دادگستری استان خواهد بود چرا که افزایش قاضی یا شعبات راهکار نیست بلکه باید به دنبال شناسایی آسیب ها باشیم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

وی ادامه داد: باتوجه به مرز طولانی استان مسئله قاچاق یک معضل در استان است که فعالیت سالم اقتصادی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد که باید با جدیت به این حوزه ورود کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: باید تحرک و پویایی وتاثیرگذاری را درتمامی سطوح حاکمیتی و زندگی مردم به عرصه بیاوریم و به مردم اطمینان دهیم دستگاه قضا توجه به حقوق شهروندی را دراولویت دارد ودرکنار مردم است.

عتباتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص رونق تولید نیز افزود: باید مشکلات واحدهای تولیدی را درجهت توسعه اقتصادی، رونق تولید و کاهش بزهکاری حل کنیم.

حسین مجیدی، دادستان عمومی انقلاب ارومیه در این مراسم، اظهار کرد: طی سال گذشته با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده در دادگستری کل استان ۹۸ درصد از پرونده‌های معوق مختومه و کمتر از۵۰۰ پرونده معوقه در این بخش باقی مانده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیر افزایشی ورودی پرونده در استان به دستگاه قضا وجود داشت طی ۲ سال اخیر بیش از ۷ هزار پرونده از طریق دستگاه قضا بررسی و خارج شده است. اقدامات انجام شده در بخش ابلاغ الکترونیکی، ابزار نوین و در بسیاری از شاخص‌های رسیدگی دیگر بوده و بیش از ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در استان به صورت الکترونیکی بوده و طی سال گذشته، استان در سطح کشور رتبه اول و دوم کشوری را کسب کرده. 

دادستان عمومی انقلاب ارومیه تصریح کرد: با توجه به سند تحول قضایی و ورود سامانه در این عرصه، استان آذربایجان‌غربی در رتبه ۵ کشوری و در پابند الکترونیکی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته شاهد احیای ۲۵۰ واحد راکد در استان بودیم که به چرخه تولید بازگشته و با توجه به تلاش‌های شبانه روزی دستگاه قضا و با حمایت‌های دستگاه‌های امنیتی جرائم خشن کاهش چشمگیری داشته است و مبارزه با فساد در استان افزایش یافت.

انتهای پیام
captcha