چرا استارت‌آپ‌ها به نرم‌افزار سی ار ام نیاز دارند؟
کد خبر: 3973373
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

چرا استارت‌آپ‌ها به نرم‌افزار سی ار ام نیاز دارند؟

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا یکی از مراکز شناخته شده مدیریت کسب و کار های ایرانی است که با ارائه نرم افزار سی ار ام، نرم افزار فروش و نرم افزار باشگاه مشتریان موفق شده تا ب مرکزی برای موفقیت مدیران با استعداد تبدیل شود.

طبق آمار های به دست آمده در سال 2020، حدود 310 میلیون استارتاپ و 475 میلیون کار آفرین در دنیا وجود دارند. اگر فرض کنیم که یک سوم این کسب و کار ها موفق می شوند به کار خود ادامه بدهند، حدود 103 میلیون استارتاپ به صورت سالانه در دنیا شکل می گیرد که این مقدار یعنی 282 هزار استارتاپ در روز شکل می گیرند. در میان کشور های دنیا آمریکا و هند، و سپس اندونزی و انگلستان بیش ترین تعداد استارتاپ ها را دارند.

شکی نیست که این تعداد بسیار زیاد است. با این حال، بسیاری از آنها اشتباه یکسانی دارند ک باعث شکست آنها می شود: عدم رسیدگی و مراقبت از مشتریان. آمار ها نشان می دهند که 20 درصد استارتاپ ها خدمات رسانی مناسبی به مشتریان ارائه نمی کنند.  

اکثر کارآفرینان محصولات و خدماتی تولید می کنند که بتواند نیاز های اساسی مشتریان را برطرف کنند، اما حتی بهترین آنها نیز به خدمات رسانی نامناسب به مشتریان به موفقیت نمی رسوند.

همانطور که مشخص است، مشتریان بخش بسیار بزرگی در دنیای کسب و کار ها به حساب می آیند. آنها هستند که موفقیت یا شکست هر محصول یا خدماتی را مشخص می کنند. به همین دلیل است که هر کسب و کار کوچک و بزرگی اگر بخواهد که در بازار کار باقی بماند، اول از همه باید وفاداری و اعتماد مشتریان را به دست بیاورند.

این اهمیت برای یک استارتاپ که تازه شروع به فعالیت کرده است و برای پیشرفت خود نیاز به بدست آوردن رضایت مشتریان و درآمد بیش تر دارد ضروری تر هم می شود.

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا یکی از مراکز شناخته شده مدیریت کسب و کار های ایرانی است که با ارائه نرم افزار سی ار ام، نرم افزار فروش و نرم افزار باشگاه مشتریان موفق شده تا ب مرکزی برای موفقیت مدیران با استعداد تبدیل شود.

سنا امروز اینجاست تا ضرورت هایی که نرم افزار سی ار ام (یا مدیریت ارتباط با مشتریان) برای استارتاپ ها دارد را به شما عزیزان معرفی کند.

چرا استارتاپ ها به نرم افزار سی ار ام نیاز دارند؟

نرم افزار سی ار ام چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا سی آر ام (CRM) نرم افزاری است که طراحی شد تا تمامی اطلاعات مختلف مشتریان شما را در یک مکان مشخص و متمرکز جمع آوری کند. این سیستم اساسا وظیفه دارد تا به شما در مرتب سازی و ساماندهی مشتریان ثابت و مشتریان احتمالی شما کمک کند.

جمع آوری مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی که ممکن است در آینده به مشتریان دست به نقد شما تبدیل شوند به تیم شما، بخصوص بخش فروش کمک می کند تا کار خود را به بهترین شکل انجام بدهند.

افراد می توانند اطلاعاتی نظیر خرید های مشتریان، تماس ها، ایمیل ها، چت ها و پیام ها و ... را در کسری از ثانیه در اختیار داشت باشند. به این ترتیب هیچ نوع اطلاعاتی از ارتباط مشتریان با کسب و کارتان را از دست نخواهید داد.

خوب داشتن این اطلاعات چه مزایایی برای استارت آپ من داره؟

این سوالی است که بسیاری از افراد هنگامی که با سی آر ام آشنا می شوند می پرسند که بسیار سوال خوبی است، و جواب بسیار خوبی هم دارد. در ادامه به پاسخ سنا می پردازیم:

  • CRM به نظم استارت اپ ها کمک می کند

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که استارت آپ ها پس از مدتی فعالیت و افزایش مشتریان خود به دست می آورند جریان اطلاعات است. بدون داشتن سی آر ام احتمال به وجود مسائل و مشکلات بسیاری نظیر خطا در ثبت اطلاعات، ثبت دوباره یا سه باره اطلاعات مشتری و ... بسیار زیاد است.

اما استارتاپ هایی که از این سیستم استفاده می کنند می توانند تمامی اطلاعات خود را ساماندهی کنند، که نتیجه این کار بهبود ارتباطات آنها با مشتریان خواهد بود، چرا که آنها به اطلاعات کاملی از مشتریان خود در کسری از ثانیه دسترسی داشت باشند.  

  • جذب مشتریان بیش تر

اکثر سی آر ام ا به شما در افزایش فروش خود و بستن قرارداد های جدید کمک می کنند که این امر استارت آپ هایی که تازه می خواهند شروع به فعالیت کنند بسیار ضروری است. با داشتن اطلاعات کافی درباره هر مشتری، افرادی که وظیفه ی تیم فروش را بر عهده دارند می توانند از این اطلاعات در صحبت های خود استفاده کنند تا نظر مشتریان را بهتر جلب کنند.

همچنین برخی از نرم افزار های سی ار ام حرفه ای مزایای دیگری مثل اتوماسیون بازاریابی را نیز در خود جای می دهند تا کاربران نیازی به پرداخت هزینه های اضافی برای به دست آوردن چندین سیستم نداشته باشند.

برای مثال، نرم افزار سی ار ام سنا علاوه بر اینکه تمامی مزایای یک سیستم مدیریت ارتباط به مشتری تمام و کمال را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، امکانات اساسی و اصلی یک سیستم باشگاه مشتریان، نرم افزار مالی و حسابداری و نرم افزار فروش و بازاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • حفظ و نگه داشتن مشتریان

نگه داشتن مشتری سخت تر از به دست آوردنش است! این را همه ی کسب و کار های موفق می دانند. امروزه می توان در هر زمینه ی کسب و کاری که نام ببریم چندین کسب و کار مشابه یکدیگر را پیدا کرد. زمانی که شما یک مشتری را به دست می آورید، باید بتوانید کیفیت خدمات رسانی خود را آنقدر بالا نگه دارید تا رقبای کاری نتوانند او را جذب خودشان کنند.

خدمات رسانی مناسب، داشتن اطلاعات کافی از مشتریان، پیشنهادات و آفِر (Offer) های مناسب و اختصاصی هر مشتری و جوایز و تشویق ها مواردی هستند که می توانند باعث شوند مشتریان شما را به رقبای کاریتان ترجیح بدهند، و چه ابزاری بتر از سی آر ام برای انجام این کار؟

  • افزایش بهره وری کسب و کارتان

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند در اختیار شما قرار دهد اتوماسیون یا خودکار سازی امور مربوط به تیم های مختلف کسب و کار های کوچک و بزرگ است.

افرادی که در استارتاپ شما مشغول به کار هستند در طول روز ممکن است مشغله های زیادی داشته باشید که باعث شوند انجام برخی از کار ها یا عقب بیافتند، و یا به طور کل انجام نشده و به روز بعد موکول شوند.

یکی از کار هایی که نرم افزار سی ار ام سنا برای شما انجام می دهد این است که انجام برخی از کار ها، مانند تنظیم زمان پیگیری مشتریان، گزارش دهی، صدور فاکتور و پیش فاکتور و بسیاری دیگر از کار ها را به صورت خودکار انجام می دهد.

این کار باعث می شود تا تیم های شما بتوانند اکثر وقت خودشان را بر روی وظیفه ی اصلی که بر عهده دارند متمرکز کنند.

  • انجام هیچ کاری را فراموش نکنید

 همه ی کارآفرینان و خود شما هم خوب می دانید که راه اندازی کسب و کار برخلاف آنچه عموم تصور می کنند صرفا «آقای خودتان بودن و نظارت روی کار دیگران» نیست و یک مدیر کسب و کار باید در روز با هزاران مشکل ریز و درشت دست و پنجه نرم کند.

این مشکلات باعث می شوند که انجام برخی از کار ها، که گاها ممکن است کار های مهمی هم باشند، به طور کامل فراموش شود!

از ویژگی های یک نرم افزار خوب قابلیت یادآوری یا reminder است. با استفاده از این قابلیت، شما سیستم خود را مثل یک ساعت تنظیم می کنید تا در ساعت مشخص، از طریق اس ام اس یا نوتیفیکیشن (Notification) روی خود سیستم انجام کار های مهم را به شما یادآوری کند.

نرم افزار CRM

راهنمای خرید سی آر ام

خوشحالیم که تا اینجای کار با ما همراه بوده اید. تا اینجای کار گفتیم که نرم افزار سی ار ام سیستمی برای مدیریت امور مشتریان و امور کسب و کارهاست که تا حد زیادی روند کار را برای شما آسان تر و دقیق تر می کند.

در ادامه قصد داریم تا نکات مهمی که باید هنگام خرید نرم افزار سی ار ام در ذهن داشته باشید را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. برخی از این نکات شامل موارد زیر می باشند:

* اهدافتان را از خرید سی آر ام تعریف کنید

اولین سوالی که باید پیش از راه اندازی سی آر ام از خودتان بپرسید این است که می خواهید چه چیزی به دست بیاورید. بهترین راه این است که بر روی مشکلات کسب و کارتان تمرکز کنید و از همینجا شروع کنید.

* ویژگی های ضروری را شناسایی کنید

لیستی از ویژگی های ضروری که می خواهید سیستم شما داشته باشد تهیه کنید. بهتر است تمام این تصمیمات را به تنهایی نگیرید، بلکه با تیم خود مشورت کنید تا بدانید آنها دقیقا چه نیاز هایی دارند و یک تصمیم نهایی دسته جمعی بگیرید.

* نحوه دسترسی به سیستم

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری حرفه ای باید داشته باشد این است که شما را محدود به سیستمی که نرم افزار را روی آن نصب کرده اید نکند. امروزه بهترین سی آر ام ها آنهایی هستند که بتوانند دسترسی از طریق وب را به شما بدهند.

به این منظور که شما برای دسترسی به سیستم نیازی به داشتن لپ تاپ یا کامپیوتر خود نداشته باشید و بتوانید در هر جایی که هستید از طریق اتصال به اینترنت به نرم افزار خود دسترسی داشته باشید.

نرم افزار سی ار ام

با سنا چند سیستم را در یک نرم افزار داشته باشید

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا با چندین سال سابقه ی فعالیت تحقیقاتی در زمینه مشکلات کسب و کار های ایرانی، امروزه موفق شده است تا دقیقا بداند که کسب و کار های کوچک و بزرگ ایران چه مشکلاتی دارند، و با استفاده از محصولات و خدمات خود نظیر نرم افزار سی آر ام، نرم افزار باشگاه مشتریان و نرم افزار فروش این مشکلات را هدف قرار بدهد.

شما عزیزان نیز در صورتی که مایلید تا یک جلسه مشاوره رایگان کسب و کار سنا، و یا یک نسخه آزمایشی از نرم افزار مدیریت کسب و کار سنا را در اختیار داشته باشید، می توانید همین حالا با متخصصان ما تماس حاصل فرمایید.

در آخر از  ضمن داشتن بهترین آرزو ها برای شما و کسب و کارتان از شما دوستان گرامی بابت همراهی ما تا انتهای این مقاله متشکریم و امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.

انتهای پیام
captcha