همایش «پیر غلامان» هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3982150
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

همایش «پیر غلامان» هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری همایش «پیرغلامان» به منظور تجلیل از پیرغلامان استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور پیرغلامان هیئات مذهبی استان و مردم همیشه در صحنه استان در ایام محرم الحرام برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست شورای هیئات مذهبی استان که امروز، 14 تیرماه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به اهمیت برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری عزاداری محرم در استان اشاره و اظهار کرد: در راستای حمایت از برنامه‌های محرم مکاتبات و رایزنی‌های لازم با ستاد اجرایی فرمان امام انجام خواهد شد تا ماسک و مواد ضدعفونی برای عزاداران حسینی تهیه شود.

وی از آمادگی این اداره‌کل برای حمایت از هیئات مذهبی در راستای تهیه اقلام فرهنگی ویژه محرم خبر داد و افزود: شورای هیئات مذهبی مسئول پیگیری حمایت‌های اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در این ایام خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در آستانه محرم در استان خبر داد و بیان کرد: هیئات مذهبی، کانون مداحان و مبلغان در این همایش مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین از برگزاری همایش پیر غلامان به منظور تجلیل از پیرغلامان استان خبر داد و افزود: این همایش با حضور پیرغلامان هیئات مذهبی استان و مردم همیشه در صحنه استان در ایام محرم الحرام برگزار خواهد شد.

نورعلی خزایی، رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های هیئات مذهبی کاملا مردمی است و ربطی به پیکره دولتی ندارد، افزود: عده‌ای تصور می‌کنند برنامه‌های محرم هیئات مذهبی با بودجه ادارات دولتی برگزار می‌شود که چنین نیست.

وی فضاسازی محیطی و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های محرم را مورد تأکید قرار داد و از رسانه‌ها خواست در این راستا همکاری و تعامل لازم را با هیئات مذهبی داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان اثرگذارترین اقدام در محرم را کمک مومنانه و توزیع غذای گرم دانست و بیان کرد: این اقدام با مشارکت خیرین و هیئات مذهبی انجام می‌شود.

وی برگزاری مسابقات پیامکی، استفاده از ظرفیت مداحان در برنامه‌های محرم و ترویج وحدت بین مردم با تولید محتواهای متناسب با وضعیت استان در فضای مجازی را از دیگر اقدامات هیئات مذهبی استان در ایام محرم دانست.

خزاعی بیان کرد: تهیه و توزیع پرچم ویژه محرم بین هیئات مذهبی استان نیاز به حمایت دارد و از اداره تبلیغات اسلامی خواست در این راستا شورای هیئات مذهبی را یاری کنند.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۶ هزار ماسک و مواد ضدعفونی در استان برای عزاداران تهیه شد که امیدواریم امسال نیز این حمایت انجام شود.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز بر اجرای برنامه‌های محرم براساس دستورالعمل‌ها تأکید کرد و یادآور شد: لازمه اجرای برنامه‌های محرم برنامه‌ریزی مطلوب و همکاری و تعامل هیئات مذهبی و مداحان استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha