ارزیابی سلامت بیش از ۴۶ هزار نوآموز در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3993665
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

ارزیابی سلامت بیش از ۴۶ هزار نوآموز در آذربایجان‌غربی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون ۴۵ هزار و ۹۷۴ نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است.

ارسالی امروز ا ارزیابی سلامت بیش از 46 هزار نوآموز در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عیسی محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی، 7 شهریور ماه در بازدید از پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان، اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول تیر ماه به طور رسمی در استان آغاز ‌شده است.

وی افزود: از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون 45 هزار و 974 نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد 6 هزار و 739 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

محمدی بیان کرد: تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سال جاری به ۴۶ پایگاه افزایش یافته و یک پایگاه در منطقه کشاورز ایجاد شده و از تعداد ۴۶پایگاه اولیه ۲۸پایگاه نوع الف و ۱۸پایگاه نوع ب در کل استان و یک پایگاه تخصصی نوع ج در شهرستان ارومیه فعالیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی در پایگاه‌های سنجش سلامت اهمیت فراوانی دارد و تعداد نو آموز ارزیابی شده در پایگاه نوع الف ۳۳_۳۶ نفر به صورت روزانه ودر پایگاه نوع ب ۲۲-۲۴ نفر ارزیابی خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مهلت پذیرش آزمون‌های جهش تحصیلی پایان‌یافته و تاکنون 428 نفر نوبت دهی و 413 نفر ارزیابی شان پایان یافته است. تا کنون 4 هزار و 624 مورد دانش آموز بصورت رایگان ارزیابی شده که از این تعداد 2 هزار و 635 نفر دانش‌آموزان عشایری آذربایجان‌غربی هستند.

محمدی در پااین اظهار کرد: مشکل نوبت‌دهی نوآموزان پیش دبستانی حل شده و نوبت دهی پایگاه‌ها سنجش سلامت برای نوآموزان پیش دبستانی آغاز شده و سال گذشته تعداد ۵۱هزار و ۸۰۵نفر نوآموز استان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha