نشست رویداد «نیوزدی» مرکز منش جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 3995570
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

نشست رویداد «نیوزدی» مرکز منش جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد

نشست رویداد «نیوزدی» در راستای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز منش جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و معرفی استارتاپ‌های فعال در این مرکز  برگزار شد.

ارسالی| نشست رویداد «نیوزدی» مرکز منش جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، نشست رویداد «نیوزدی» در راستای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز منش جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و معرفی استارتاپ‌های فعال در این مرکز با حضور معاون اداره‌ کل ورزش و جوانان استان و مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در تاریخ 15 شهریور برگزار شد.

محمد پورمحمود، مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این نشست گفت: حمایت و پشتیبانی از ایده‌های برتر اولویت مرکز بوده و مشاوره، پشتیبانی و حمایت از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های برتر اولویت مرکز است.

پورمحمود با تأکید به اینکه در سال ۹۸ مجوز مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی اخذ شده است، تصریح کرد: در سال 99 تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ورزش و جوانان آذربایجان غربی برای حمایت از ایده‌ها منعقد شد.

وی با تأکید به اینکه این تفاهم‌نامه در سه فاز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز اول جوانان ۱۸تا ۳۵ سال ایده‌پردازی در حوزه اشتغال را اموخته و در فاز دوم فرد ایده خود را تبدیل به محصول اولیه یا همان mvp کرده و وارد فاز سوم که همان فاز شتاب‌دهی و اتصال به بازار بوده می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب آذربایجان غربی یاد آور شد: تاکنون در این مرکز  37 رویداد با بهره‌مندی 850 نفر به دوره برگزار شده و یک رویداد نیز به زودی برگزارمی‌شود و در این مرکز تا کنون ۱۰ ایده جذب شده که ۳ ایده از آنها مجوز استقرار گرفته‌اند. اگر سرمایه‌گذار برای حمایت از ایده‌ها جذب شوند سرعت  اجرایی شدن ایده‌ها و به طبع اشتغال‌زایی نیز رونق و شتاب خواهد گرفت.

حسنی، معاون اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: پیگیر اخذ تسهیلات برلی حمایت از ایده های خلاقانه هستیم و افراد نوآور و دارای ایده را در دوره‌های مختلف تخصصی به رایگان در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی آموزش داده شده و نیازها و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی آنها را بررسی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: چهار طرح حمایتی از جوانان در دست بررسی داریم که به دور از شعارزدگی موجب اشتغال‌زایی خواهند شد.

حسنی با تأکید به اینکه اقدامات مرکز نوآوری و شتاب‌دهی منش آذربایجان غربی یک حرکت نو است، خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری جهاددانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب جهاددانشگاهی در تلاش است به صورت تخصیصی از ایده‌های برتر استارت‌آپی حمایت کند.

حسنی یادآور شد: بزرگترین مشکل جوانان اشتغال و کارآفرینی است که این مشکل با استخدام حل نمی‌شود بلکه باید با حمایت‌های مادی و معنوی و کارآفرینی از جوانان حمایت کرد و مشکل اشتغال آنها را حل کرد.

انتهای پیام
captcha