مقابله با تهدیدات غیرطبیعی نیازمند برنامه است
کد خبر: 4009245
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

مقابله با تهدیدات غیرطبیعی نیازمند برنامه است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته، هشتم آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران گفت: با پیشرفت علم و فن‌آوری با تهدیدات جدیدی رو به رو هستیم و باید برای مقابله با تهدیدات غیر طبیعی برنامه داشته باشیم.

محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته، هشتم آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران گفت: با پیشرفت علم و فن‌آوری با تهدیدات جدیدی رو به رو هستیم و باید برای مقابله با تهدیدات غیر طبیعی برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی است افزود: در تهدیدات طبیعی انسان و دشمن نقشی نداشته و توسط طبیعت انجام می‌شود. تهدیدات غیر طبیعی نیز به تهدیداتی اطلاق می‌شود که انسان‌ها و دشمنان در به‌وجود آوردن آن‌ها کاملاً دخیل است.

آقایی تاکید کرد: از تمامی ادارات انتظار داریم نسبت به احصا و استخراج تهدیدات غیر طبیعی در حوزه ماموریت خویش اقدام و برای رفع آن‌ها راهکار قابل اجرا ارائه کنند. تا زمانی که دشمن وجود دارد تهدید‌ها نیز وجود خواهد داشت و تهدید‌ها دائماً در حال دگرگونی هستند و باید جنس، ابعاد و شکل تهدید و درصد وقوع تهدید را بررسی و شناسایی کرده و برای هر نوع تهدید نیز یک سناریو و یک طرح مقابله آماده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت ورود جدی شهرداری‌ها به موضوع پدافند غیرعامل گفت: شهر‌ها در معرض تهدید‌های مختلف هستند و باید در شهر‌ها این موضوعات توجه شود. 

وی در خصوص تهدید اقتصادی نیز گفت: کاهش ارزش پولی در این حوزه قرار گرفته است و تهدید‌های تروریستی، شیمیایی، کالبدی، تهدید اطلاعات، تهدید سایبری و تهدیدات فرهنگی و اجتماعی نیز دیگر تهدید‌ها در حوزه پدافند غیرعامل است.

آقایی، از تشکیل کارگروه قضائی خبر داد و گفت: سازمان‌ها و نهاد‌هایی که به تذکر‌ها و موضوعات پدافند غیرعامل توجه نکنند به قوه قضائیه معرفی خواهند شد و در مورد حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها هم حمله سایبری را پیش بینی کرده بودیم و تیم‌های پدافندغیرعامل نیز در شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان مستقر شده بودند و احتمال می‌دادیم پمپ بنزین‌ها و شرکت پخش فراورده‌های نفتی مورد تهدید سایبری قرار گیرد و تهدیدات این حوزه را رصد و پایش کرده بودیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دو بار نیز تیم تخصصی پدافند سایبری در شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان حضور یافته بود و پیش بینی این اتفاق را می‌کردیم و به دنبال برگزاری مانور در پمپ بنزین‌ها بودیم که این اتفاق افتاد.

انتهای پیام
captcha