آغاز رویداد ملی استارت‌آپ حوزه فرهنگی در خراسان شمالی
کد خبر: 4010027
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

آغاز رویداد ملی استارت‌آپ حوزه فرهنگی در خراسان شمالی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از آغاز ثبت نام در رویداد ملی استارت‌آپ حوزه فرهنگی در استان خبر داد.

ابوالقاسم باقری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، ابوالقاسم باقری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، 11 آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، با اشاره به آغاز رویداد ملی استارت‌آپ حوزه فرهنگی در استان، بیان کرد: براساس پیش ثبت نام که تاکنون انجام شده است، حدود 50 ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که بیشترین موضوعات نیز در زمینه گردشگری، صنایع دستی و صنایع دیداری و شنیداری بوده است.

وی با بیان اینکه 30 ایده از مراکز فنی و حرفه‌ای استان جذب شده است، ادامه داد: مابقی ایده‌ها از خارج از استان به دبیرخانه ارسال شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت نام، 200 ایده در این رویداد در خراسان شمالی جذب شود.

باقری در رابطه با محورهای این رویداد، گفت: محورهای این همایش شامل کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، هنرهای تجسمی و نمایشی، گیاهان دارویی و طب سنتی و طراحی و معماری است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با اشاره به ارائه خدمات از سوی شتاب‌دهنده‌های رویداد مذکور، تأکید کرد: شتاب دهنده‌ها برای اجرایی و عملی شدن ایده‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان نیز کمک مالی می‌کنند و پس از گذراندن آموزش و تبدیل ایده به ثروت، تیم‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

وی با تأکید براینکه اکوسیستم کارآفرینی خراسان شمالی در حال شکل‌گیری است، اضافه کرد: مهلت ثبت نام در رویداد ملی حوزه فرهنگی تا 13 آذرماه سال جاری است و رویداد نیز در 20 آذرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باقری در رابطه با نحوه ثبت نام در رویداد، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.nkh.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

استارت‌آپ حوزه فرهنگی

انتهای پیام
captcha