بارش‌ها در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
کد خبر: 4011066
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
تا روز دوشنبه؛

بارش‌ها در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی امروز و فردا نیز در سطح استان فعال است و بارش‌هایی را در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان در پی دارد، اما از دوشنبه 17 آبان ماه این سامانه بارشی از استان خارج شده و روز سه‌شنبه کاهش دمای حدود هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد برای استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی استان درخصوص وضعیت جوی استان، اظهار کرد: در تاریخ ۱۱ آبان اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی استان مبنی بر آمادگی برای وقوع بارش صادر شد که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه یک سامانه بارشی به استان وارد شد و بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، خیزش باد شدید در ارتفاعات منجر به بارش برف و ایجاد کولاک در گردنه‌ها شد.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: این سامانه در اغلب مناطق استان منجر به وقوع بارش‌های مؤثری شد که بیشترین میزان بارش در شهرستان بن با ۴۲ میلی‌متر گزارش شد، همچنین در مرغملک ۳۸ میلی‌متر، ایلبگی ۳۳ میلی‌متر و سامان ۳۱ میلی‌متر بارش رخ داده است.

وی ادامه داد: در سایر مناطق چهارمحال و بختیاری نیز بارش‌ باران گزارش شد، برای نمونه در یانچشمه ۲۶ میلی‌متر، آورگان ۲۵ میلی‌متر، بارده ۲۱ میلی‌متر، بروجن ۱۷ میلی‌متر، سورشجان و کوهرنگ ۱۶ میلی‌متر، شلمزار و دزک ۱۴ میلی‌متر، اردل ۷ میلی‌متر، شهرکرد ۱۱ میلی‌متر بارش ثبت شده است و کمترین میزان بارش نیز در مالخلیفه و آلونی با ۲ میلی‌متر بارش گزارش شد.

چراغپور تصریح کرد: در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری مانند مرغملک، بارده و ارتفاعات کوهرنگ بارش برف نیز گزارش شد که این بارش‌ها منجر به لغزندگی معابر و جاده‌ها شده است و همچنین در ارتفاعات بارش برف وقوع کولاک برف و کاهش دید را در پی داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: این سامانه بارشی امروز و فردا نیز در سطح استان فعال است و بارش‌هایی را در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان در پی دارد، اما از روز دوشنبه سامانه بارشی از استان خارج شده و روز سه‌شنبه کاهش دمای حدود هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: باوجود بارش‌های موثر و خوبی که در چهارمحال و بختیاری رخ داد، اما متأسفانه همچنان براساس آمارهای موجود میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۶۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha