سازش نوزدهمین پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4027840
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

سازش نوزدهمین پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی با تلاش اعضای شعبه 35 شورای حل اختلاف استان منجر به سازش شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ۲۱ دی ماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ فردی به هویت ب- ح مرتکب قتل مرحومه ف – م شده بود که حکم قصاص وی صادر و در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور نیز تائید و قاتل منتظر اجرای حکم قصاص بود.

وی افزود: در راستای اصلاح ذات‌البین و جلب رضایت اولیای‌دم مرحومه با تلاش و میانجیگری اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه در جهت اجرای سنت حسنه گذشت، در نهایت تلاش‌های این عزیزان منتج به نتیجه شده و با اخذ رضایت از اولیای‌دم محکوم به قصاص نفس از مجازات قصاص رهایی و حیات دوباره یافت. 

عتباتی بیان کرد: از تلاشگران عرصه صلح و سازش قدردانی می‌کنیم و گذشت آثار و برکات ارزشمندی دارد و سنت حسنه سازش خصومات و اختلافات مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش بهره گرفت و مردم را به سمت و سوی سازش سوق داد.

وی ادامه داد: شرع مقدس اسلام تأکید داشته و در آیات الهی و هم در سنت رسول ا... و سیره اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به صلح و سازش جایگاه والایی دارد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از ریش‌سفیدان، متنفذین، روحانیون، پدران و مادران شهدا که جایگاه ویژه‌ای که نزد مردم دارند درخواست می‌شود تا در این امور خیر دستگاه قضایی را یاری کنند. 

 

 

انتهای پیام
captcha