یارانه‌های اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی به ۱۴۵۰ مددجو تعلق می‌گیرد
کد خبر: 4035155
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

یارانه‌های اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی به ۱۴۵۰ مددجو تعلق می‌گیرد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی خراسان رضوی تا پایان سال مالی 6 میلیارد و 600 میلیون تومان مشوق اشتغالی برای مددجویان خویش فرما و کارفرمایان نیاز دارد که تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته و پرداخت شد است.

حمیده محدث، معاون مشاركت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، حمیده محدث، معاون مشاركت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، اظهار کرد: تا پایان سال مالی 1400 شش میلیارد و 600 میلیون تومان مشوق اشتغالی برای مددجویان خویش فرما و كارفرمایان نیاز دارد كه تا كنون 900 میلیون تومان آن تخصیص یافته و پرداخت شده و مابقی نیز در تعهد بهزیستی است و به محض تخصیص اعتبار تا پایان سال مالی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه حق بیمه خویش‌فرمایان، حق بیمه سهم كارفرما و ارتقای كارآیی مددجویان، سه گروه از مشوق‌های اشتغالی بهزیستی هستند، عنوان کرد: دو گروه از اعضای جامعه هدف بهزیستی مشمول دریافت یارانه‌های خویش فرمایی هستند كه شامل مددجویان نیازمند و معلولین هستند این دور گروه به صورت خویش فرمایی از پوشش بیمه استفاده می‌كنند و تعداد آن‌ها در سال جاری 220 نفر است.

معاون مشاركت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی افزود: در بخش حق بیمه سهم كارفرما، كارآفرینانی كه مددجویان بهزیستی را بكار می‌گیرند در پرداخت حق بیمه، از 20 درصد حق كارفرما معاف هستند و بهزیستی این سهم را پرداخت می‌كند.

محدث ابراز کرد: در این بخش حدود 900 نفر مشمول یارانه تشویقی می‌شوند كه در حال پرداخت تعهدات بهزیستی هستیم. گروه سوم مشوق‌ها مربوط به ارتقای كارآیی مددجویانی می‌شود كه توسط كارآفرینان در گروه‌های مختلف اشتغالی بكارگیری شده‌اند.

معاون مشاركت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این بخش نیز امسال 350 نفر مشمول دریافت كمک هستند كه از این یارانه بهره‌مند می‌شوند. در مجموع، در سال جاری  امسال 4501 نفر از مددجویان شاغل در كارگاه‌های خویش‌فرمایی یا كارفرمایی از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha