توجه به مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی و هوشمند ضروری است
کد خبر: 4056008
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

توجه به مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی و هوشمند ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: باید در کنار مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی به مؤلفه‌های سبک زندگی هوشمند نیز توجه کنیم؛ چراکه اکنون در جامعه امروز، ارتباطات، فراگیری و اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش ایکنا از هرمزگان، ‏‎مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امروز، 20 اردیبهشت‌ماه، در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش، با اشاره به محورهای تحقق شهر هوشمند، اظهار کرد: شهروند هوشمند نخستین پیش‌نیاز و مهم‌ترین مؤلفه رسیدن به حکمرانی هوشمند است.

وی افزود: هوشمند سازی و ارتقای مطلوب فضای مجازی در دنیای امروز بدون شهروند هوشمند غیرممکن است و این موضوعی است که آگاهی بخشی و افزایش سواد دیجیتال امور مردم و حتی مسئولین را به همگان یادآور می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی، عنوان کرد: باید در کنار مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی به مؤلفه‌های سبک زندگی هوشمند نیز توجه کنیم؛ چراکه اکنون در جامعه امروز، ارتباطات، فراگیری و اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کشاورز ضمن تأکید بر نقش آموزش و ضرورت دستیابی به حداقل‌های آگاهی، بیان کرد: باید مسئولانه‌تر از گذشته عمل کنیم و به سطحی دست یابیم که بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم. خداوند در آیه 11 سوره رعد می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند». تا زمانی که تک‌تک ما تغییر نکنیم، نمی‌توانیم انتظار تغییری در جامعه و محیط اطرافمان داشته باشیم و این کلیدی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

وی در پایان یادآور شد: طراحی یک برنامه عملیاتی مطلوب، عامل پیشرفت در تمام حوزه‌ها است. مؤلفه‌های دیجیتال باید در زندگی امروز تعریف شود و این مهم جز با مشارکت نخبگان و دست‌اندرکاران امر امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام
captcha