بهسازی روستاها؛ از مهمترین پروژه‌هایی که افراد را در روستا ماندگار می‌کند
کد خبر: 4081285
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

بهسازی روستاها؛ از مهمترین پروژه‌هایی که افراد را در روستا ماندگار می‌کند

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ بیش از ۱۳۰ هزار نفر از استان مهاجرت کردند، گفت: بهسازی روستایی از مهمترین پروژه‌های است که فرد را در روستا ماندگار می‌کند و بالا بردن بهداشت روستا را به‌دنبال دارد.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلسبه گزارش ایکنا از همدان، محمدمهدی مفتح، نماینده مردم ‌تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، پنجم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه عنصر اصلی در تحقق جهاد تبیین خبرنگاران هستند، بیان کرد: روز خبرنگار فرصت مناسبی است که هم به رسالت خبرنگار توجه شود و هم مردم این حرفه مقدس را بشناسند.

مفتح گفت: شهرستان تویسرکان شرایط مناسبی را برای توسعه پیدا کرده است و در خط و ریل مناسب قرار گرفته است، نیازهای زیادی در شهرستان وجود دارد، اما اگر پیشرفت‌های سال‌های اخیر را با قبل مقایسه کنیم نشان از قرار گرفتن در ریل پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت شهرستان باید بتوانیم به متناسب‌ترین شکل ممکن از ظرفیت‌ها بهره‌برداری داشته باشیم، افزود: در بحث جایگاه مدیریت اجرایی با حضور فرماندار فعلی شرایط مناسبی را داریم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه مطالعه روی جمعیت استان از نظر سنی مسن‌ترین شهر استان تویسرکان است، اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته در سال‌های ۹۲ تا ۹۷ بیش از ۱۳۰ هزار نفر از استان مهاجرت کرده‌اند، به اندازه یک شهرستان از استان خارج شده‌اند که این مسئله در تویسرکان حادتر است.

مفتح با اشاره به اینکه نرخ زاد و ولد در شهرستان مثبت است اما نرخ رشد جمعیت صفر است، بیکاری را دلیل مهاجرت دانست و گفت: به دنبال کارهایی بودم که به اشتغال سریع بیانجامد از این رو بهسازی روستایی از مهمترین پروژه‌های است که فرد را در روستا ماندگار می‌کند و بالا بردن بهداشت روستا را به دنبال دارد، اکنون هم دنبال بهتر شدن این پروژه هستیم.

وی بیان کرد: اینکه تویسرکان بن‌بست است و رشد نمی‌کند و مسئولان کم‌کاری خود را با این نظر توجیه می‌کردند بسیار نظر اشتباهی است زیرا تلاشی برای تعریض جاده‌ها نمی‌کردند، اما اکنون با دو بانده کردن جاده تویسرکان به کنگاور و تویسرکان به جوکار پیشرفت چشمگیری داشته که در حال تکمیل است.

مفتح یادآور شد: امروز پروژه ایستگاه راه‌آهن اجرایی شده، ساختمان راه‌آهن شروع و در حال انجام است و در مراحل پایانی است، جاده بسیار مهم بوستان در تویسرکان را به ایستگاه راه‌آهن وصل می‌کند که موجب توسعه روستاهای این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث جاده‌ها، جاده گنج‌نامه به تویسرکان در توسعه تویسرکان می‌تواند نقش داشته باشد، کوتاه‌ترین مسیر به شهرستان به مرکز استان است که جاذبه گردشگری نیز دارد و بستر مناسب برای توسعه شهر تویسرکان است که در سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه‌ای برای آن تعریف شده، در حال بحث و پیگیری با ریاست جمهوری و استانداری هستیم و یکی از مهمترین پروژه‌های مورد پیگیری است.

مفتح با بیان اینکه در مشکل آب به شرایط حاد نرسیدیم و امیدواریم نرسیم، گفت: پروژه سد خرمرود در مرحله پایانی است و با بهره‌برداری از سد ۵۵ روستا آبرسانی می‌شود و پروژه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عملیاتی می‌شود، بخش زیادی از آب شرب تویسرکان نیز از سد سرابی تأمین می‌شود و پروژه آبرسانی به روستاهای بالادست آن هم در حال اجراست.

وی با اشاره به موفقیت واحد‌های صنعتی شهرستان در طی این سال‌های اخیر، بیان کرد: پروژه‌های خوبی از جمله چهار واحد تولید دارو داریم و قطب تولید داروی غرب کشور هستیم و با ایجاد واحد صنعتی تولید دوربین‌های مدار بسته داتیس ۵۵ درصد دوربین‌های امنیتی توسط این شرکت تولید می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان با اشاره به افتتاح شرکت مهان کاغذ در آینده‌ای نزدیک گفت: سرمایه‌گذار عربستانی در حال پیگیری و ساخت بسته‌بندی میوه‌های تویسرکان و صادرات به دنیاست که واحد فناوری خوبی برای بهره‌وری درست محصولات تویسرکان است.

وی با بیان اینکه جاده فرسفج به خیرآباد تعریض و اجرا شود و بستری برای کارهای اقتصادی و اشتغال برای منطقه باشد، گفت: جلسات متعدد با مسئولان و وزرا داریم که فرماندار هم حضور دارند و پیگیر مطالبات شهرستان همچنین زمین چمن سرکان، فرسفج، مجموعه بانوان و چندین زمین چمن کوچک روستایی هستیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار کرد: پروژه‌های مختلف در حال کار است، در شبکه برقی و اقدامات انجام شده کارهای بزرگی در دست اقدام است که مرتب برای شهرک صنعتی دو در باقرآباد قدرت برق بالا برود و صنایع متناسب با شرایط اقلیمی در آنجا مستقر شوند.

مفتح با بیان اینکه ملاقات‌های مردم به‌صورت هفتگی در دفتر و مسجدگردی در شهر و روستاگردی را به‌صورت مستمر دنبال می‌کنیم، گفت: آبرسانی به اشترمل و برق‌رسانی به باغات را دنبال کردیم و درحال انجام است.

وی گفت: در سفر رئیس‌جمهور در تأمین بودجه بعد از استان بیشترین بودجه توسط شهرستان تویسرکان جذب شده که نشانگر پیگیری‌های قبل از سفر است، در بحث احداث کنارگذر شمالی نیز، شهرداری و شورا پای کار باشند.

انتهای پیام
captcha