تزکیه نفس، لازمه دستیابی به آمال بشری است
کد خبر: 4094702
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

تزکیه نفس، لازمه دستیابی به آمال بشری است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه اگر کسی تزکیه نفس انجام دهد به مقامی می‌رسد که به هر چه می‌خواهد می‌رسد لذا همه آرزوهای بشر در این مقام محقق می‌شود، شهدا را یکی از افرادی دانست که به این مقام رسیده‌اند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 4 آبان در مراسم بزرگداشت معلم طلبه بسیجی شهید امنیت، شهید هادی عرفانی‌نیا در شیراز که در تاریخ 22 مهرماه توسط منافقین به شهادت رسید، گفت: اگر کسی تزکیه نفس انجام دهد به مقامی می‌رسد که به هر چه می‌خواهد می‌رسد لذا همه آرزوهای بشر در این مقام محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه همه اولیا و انبیا دوست داشتند به مقام فلاح برسند و شهادت نصیبشان شود زیرا سعادت و خوشبختی واقعی انسان در این مقام است، افزود: اگر کسی از مسیر تربیت الهی خارج شود روز به روز سقوط می‌کند و اگر در مسیر صراط مستقیم گام برداشته باشد، روز به روز رشد می‌کند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه حس خودخواهی و تنها به مادیات اندیشیدن نوعی بیماری است که تنها معلم می‌تواند درمانش کند، گفت: بحمد الهی آموزش و پرورش مملو از انسان‌های ولایی و ارزشی است که تا پای جان در دفاع از ارزش‌ها ایستاده‌اند.

امام جمعه شیراز در ادامه یاد شهدا به خصوص شهید عرفانی‌نیا را گرامی داشت و افزود: شهید عرفانی‌نیا یکی از معلمان ارزشی بود هر چند از بین معلمان پر کشید اما هزاران معلم از جنس این شهید در جامعه فرهنگیان وجود دارند که حاضرند جان خود را در راه حفظ امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه کارهای بد و منکرات هر چند تعداد زیادی از آن جانبداری کنند باز ماهیتش بد است و انسان هرگز نباید تابع آن جمع باشد، گفت: متأسفانه امروزه در پی حوادث اخیر، در سطح جامعه برخی منکرات را تبلیغ می‌کنند و علیه معروف موضع می‌گیرند لذا ما به آمریکا و اسرائیل و سر سپردگانشان با صدای بلند می‌گوییم با آن منکراتی که شما تبلیغ می‌کنید، شدیدا مخالفیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، خود را معلم دانست و افزود: افتخار هدایت جامعه از آن معلمان است معلمان در سنگر تعلیم و تربیت رنج‌های بسیاری را متحمل می‌شوند. همه افتخارات جامعه مربوط به معلمان است اگر کسی برای کشور افتخاری کسی می‌کند به دست همین معلمان پرورش یافته است.

انتهای پیام
captcha