موزه شهدای غواص در کیش برپا می‌شود + صوت
کد خبر: 4095297
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
عرب‌وند به ایکنا خبر داد:

موزه شهدای غواص در کیش برپا می‌شود + صوت

بهرام عرب‌وند گفت: تصمیم داریم در ساحل کیش موزه‌ای با موضوع شهدای غواص در ایام برگزاری کنگره ملی شهدای غواص برپا کنیم.

بهرام عرب‌وند، دبیر نخستین کنگره ملی شهدای غواص در گفت‌وگو با ایکنا گفت: کلید آغاز این کنگره شش ماه پیش توسط شهردار کیش محسن نظرپور که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است زده شد. وقتی نظرپور پیشنهاد برگزاری این کنگره را مطرح کرد من به عنوان مسئول خانه مطبوعات کیش عنوان کردم این اتفاق را رسانه‌ها به اتفاق بخش خصوصی  و حمایت معنوی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار کنند. این رویداد کاملاً دلی است و هزینه‌های آن نیز از طریق بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی افزود: از وقتی صحبت برگزاری این کنگره پیش آمد تصمیم گرفتیم سایتی غواصی با موضوع شهدای غواص زده شود. همچنین با هماهنگی محیط زیست کیش و محیط زیست بندرعباس منطقه‌ای برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شد چون به دلیل مرجانی بودن ساحل کیش، برنامه‌های غواصی که در این کنگره برگزار می‌شود نباید به محیط زیست آسیبی برساند. همچنین تصمیم داریم در ساحل کیش موزه‌ای با موضوع شهدای غواص در ایام برگزاری کنگره برپا کنیم.

وی درباره بخش‌های مختلف کنگره گفت: جدا از برنامه‌هایی نظیر برپایی موزه و دیگر اقداماتی مربوط به شهدا تصمیم گرفتیم در این رویداد از نگاه فرهنگ هنر هم به موضوع شهدای غواص نظر کنیم بنابراین در پنج بخش؛ فیلم، عکس خلاق، پوستر، شعر و داستان و رسانه شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود. هر یک از بخش‌ها برای خود زیر مجموعه‌هایی دارد. برای مثال در بخش ادبی شاهد سه بخش؛ شعر، پادکست و داستان هستیم. همچنین در حوزه فیلم در قالب فیلم مستند و داستانی به موضوع مدنظر جشنواره نظر خواهیم داشت.

عرب‌وند گفت: برای بالا بردن کیفیت این رویداد در بخش‌های مختلف شاهد حضور چهره‌های مطرح به عنوان هیئت انتخاب و داوری هستیم. در این راستا در بخش فیلم رسول صدر عاملی، نرگس آبیار و محمد باشه آهنگر حضور دارند. در حوزه پوستر نیز بزرگانی نظیر ابراهیم حقیقی به عنوان داور حضور خواهند داشت. این کنگره سوم و چهارم دی در جزیره کیش برگزار خواهد شد و بزرگان زیادی در آن حضور خواهند داشت. برای روز آغازین کنگره کلیپی تهیه شده که حجت اشرف‌زاده خوانندگی آن را بر عهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این کنگره از خانواده شهدا غواص تجلیل خواهد شد، بیان کرد: از خانواده 175 شهید غواص در این کنگره دعوت به عمل آمده تا از آنها تجلیل به عمل آید. همچنین به صورت نمادین 175 بسیجی نیز در روز نخست کنگره به اجرای برنامه خواهند پرداخت. همچنین مانور نظامی سوم دی همزمان با سالروز عملیات کربلای 4 در کیش برگزار خواهد شد. تمام تلاش ما این است در ایام برگزاری این رویداد تمام شهر کیش رنگ شهدا را به خود گیرد.

کد

دبیر کنگره شهدای غواص تاکید کرد: یکی از اتفاقات جالب در بخش هنری این جشنواره، خوشنویسی در زیر آب است که در دو روز برگزاری کنگره توسط یکی از اساتید خوشنویسی شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

عرب‌وند در پاسخ به این سوال که چه سیاستی اندیشیده شده تا این کنگره بعد از یک یا دو دوره برگزاری تعطیل نشود، بیان کرد: برای این امر راهکارهای متعددی در نظر گرفته‌ایم. برای نمونه تلاش کردیم که با انتخاب بخش‌های مختلف و همچنین دبیر مربوط به هر بخش برای آن تضمین اجرا داشته باشیم. همچنین حضور سردار هشت سال جنگ تحمیلی و حضور هنرمندانی نظیر سالار عقیلی در این رویداد به نوعی غنای این کار را رقم خواهد زد. برای همین این رویداد اتفاقی استانی نبوده بلکه شکلی ملی خواهد داشت. تمام این راهکارها باعث خواهد شد اجرای این رویداد در دوره‌های بعدی نیز تضمین شود.

انتهای پیام
captcha