ضرورت رفع مشکلات معیشتی و فرهنگی در کیش
کد خبر: 4097653
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
خطیب جمعه کیش مطرح کرد:

ضرورت رفع مشکلات معیشتی و فرهنگی در کیش

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا فضای فرهنگی قابل قبول و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: در حوزه معیشت، مسکن، فرهنگ و... مشکلاتی در منطقه کیش وجود دارد که موجب نارضایتی مردم شده است و لازم است در جهت رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش

حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز، امام جمعه کیش، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به بالا بودن هزینه زندگی در کیش، اظهار کرد: درآمدهای حاصل از کار و فعالیت در این منطقه خوب است اما هزینه‌های زندگی به مراتب بسیار گران است. به تعبیری می‌توان گفت هزینه زندگی در کیش چند برابر هزینه زندگی در سایر نقاط کشور است. لازم است تا تدابیری در جهت کاهش هزینه‌های زندگی اندیشیده شود تا مردم بتوانند زندگی معمول و معقولی داشته باشند.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: گران شدن هزینه‌های انرژی، نان، انشعابات و... نیز مشکلاتی را به سایر مشکلات زندگی مردم اضافه کرده است و باید در این مسیر مردم را حمایت کرد تا بتوانند از پس مشکلات برآیند. 51 درصد جزیره کیش متعلق به بخش خصوصی است و نمی‌تواند یارانه‌ای به مردم پرداخت کند و همین امر موجب شده است تا هزینه‌های زندگی افزایش پیدا کند.

بی‌نیاز تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جزیره کیش مربوط به عدم ثبات مدیریتی است که در طی 2 وجود داشته است و در حال حاضر دبیرخانه مناطق آزاد نیز درگیر تحولاتی است. همین تغییرات موجب ایجاد لطمه و ضربه به انجام کارها می‌شود و خدمات‌دهی به مردم ضعیف شده است و مدیران انگیزه لازم برای انجام کارها و رفع مشکلات و معضلات را ندارند.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا جلساتی برگزار شده است تا هر چه سریع‌تر تکلیف مدیریت‌ها مشخص شود و به تبع آرامش و ثبات مدیریتی در این جزیره برقرار شود تا شاهد رونق اقتصادی، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت‌مندی آنان باشیم.

انتهای پیام
captcha