برگزاری 32 رویداد فرهنگی و خانوادگی در هفته گرامیداشت کیش
کد خبر: 4098097
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

برگزاری 32 رویداد فرهنگی و خانوادگی در هفته گرامیداشت کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری 32 رویداد فرهنگی، هنری، تفریحی، خانوادگی و ورزشی به مناسبت فرا رسیده هفته گرامیداشت کیش از 18 تا 24 آبان خبر داد.

رمضانی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مرتضی رمضانی گالشی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، امروز، 17 آبان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 32 رویداد شامل 15 رویداد ورزشی، 10 برنامه تفریحی- خانوادگی و ۷ برنامه فرهنگی و هنری برای اجرا در هفته کیش از 18 تا 24 آبان در نظر گرفته شده است.

وی از انجام مکاتباتی با سازمان هواپیمایی کشوری و چارتر کنندگان در خصوص افزایش پروازهای این جزیره خبر داد و افزود: برای سهولت سفر به کیش از طریق مسیر دریایی نیز رایزنی و برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته است. رویداد جزیره گنج با شعار «خاک کیش گنج در اختیار ما» با همکاری آموزش و پرورش کیش برگزار می‌شود تا اهمیت کیش و ظرفیت‌های آن به صورت ملی و بین‌المللی نمایش داده شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: جشن هفته کیش در سه جایگاه، واقع در ساحل مرجان از ساعت 16 تا 18، اسکله تفریحی از ساعت 19 تا 21 و اسکله میر مهنا از ساعت 21 تا 23 در روزهای 18، 19 و 21 آبان برگزار می‌شود و فستیوال بازی و ورزش خانواده از 17 تا 23 آبان از ساعت 16 و سی دقیقه در پارک مینا اجرا می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: اجرای مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزشی در ساعت 10 در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد کیش و همایش پاک‌سازی ساحل و دریا در ساعت 15 در اسکله تفریحی از برنامه‌های روز 18 آبان است و گروه‌های موسیقی آیینی و کارناوال شادی در فرودگاه، بازارها و سواحل در طول هفته کیش به اجرای برنامه‌های متنوع به منظور ایجاد نشاط در جامعه می‌پردازند.

وی بیان کرد: گردشگران در 19 آبان می‌توانند در تور طبیعت‌گردی کیش که از ساعت 14 تا 19 برگزار می‌شود حضور یافته و با جاذبه‌های طبیعی کیش بیشتر آشنا شوند و در همین روز در همایش شناوران پاراسل و فلای برد تفریحی که از ساعت 15 در اسکله تفریحی اجرا می‌شود؛ حضور به هم رسانند.

رمضانی اضافه کرد: در روز 20 آبان مصادف با روز کیش، مراسم گرامیداشت این روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش از ساعت 19 تا 22 و همچنین کارناوال خودرویی و موتوری توسط مجموعه تفریحی سافاری کیش در ساعت 22 و پیاده‌روی خانوادگی از ساعت 17 از مبدأ هتل داریوش به اسکله تفریحی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقه دوچرخه‌سواری کراس کانتری برای آقایان و خانم‌ها به ترتیب از ساعت 13 و 15 از مبدأ مجموعه برفی پنگوئن، مسابقات ماهیگیری در ساحل شرکت آب و برق ماهتاب کیش از ساعت 16 تا 18 و مسابقه مجسمه ساحلی از ساعت 18 در ساحل پارک ماهیگیر و کارگاه مادر و کودک مداد رنگی ویژه کودکان 3 تا 4 سال از ساعت 11 تا 13 در فرهنگسرای سنایی را از دیگر برنامه‌های روز کیش در 20 آبان برگزار می‌شود.

رمضانی افزود: مسابقه ماهیگیری در 21 آبان از ساعت 16 در اسکله تفریحی، برنامه‌های ویژه کودکان در سطح جزیره به همراه جشنواره هفتگی کودک و نوجوان در پارک مینا و مسابقات بولینگ خانوادگی در 22 آبان از ساعت 20 تا 22 در بولینگ مریم از دیگر برنامه‌های هفته کیش است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری تایم تریل انفرادی در 23 آبان در ساعت 10 از مبدأ میدان پرواز، برگزاری مسابقات یخ نوردی در 23 و 24 آبان از ساعت 10 در مجموعه برفی پنگوئن، رالی خودروهای مسافرتی از 22 تا 24 آبان در طول روز واقع در پارکینگ پارک شهر و اجرای نمایش عروسکی سعدی کلمب در همین ایام از ساعت 19 در اسکله تفریحی، برگزاری رویداد جزیره گنج در جایگاه ساحل مرجان، اسکله تفریحی، کشتی یونانی، ساحل مارینا در طول روز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گردشگران در هفته کیش است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: مهم‌ترین رویداد روز 24 آبان برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ بزرگ‌سالان و لیگ برتر از مبدأ مجموعه برفی پنگوئن است و همچنین مسابقات هیجان‌انگیز یخ‌نوردی ویژه دختران و پسران و پیشکسوتان در مجموعه برفی پنگوئن در این روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha