آموزش‌های قرآن در مساجد متناسب با نیاز مخاطبان مطرح شود
کد خبر: 4107531
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

آموزش‌های قرآن در مساجد متناسب با نیاز مخاطبان مطرح شود

مدیر روابط عمومی مجمع قرآنی خادم الرضا(ع) با تأکید بر اینکه نوع آموزش قرآن باید در مساجد متناسب با نیاز مخاطبان باشد، گفت: مطالب و مباحثی که در جلسه قرآنی برای قاریان درجه یک برگزار می‌شود باید با مخاطبان مبتدی متفاوت باشد تا آموزش‌ها کارآمد شود.

فرخنده نژاد مدیر روابط عمومی خادم الرضاعلیرضا فرخنده‌نژاد، مدیر روابط عمومی مجمع قرآنی خادم الرضا(ع) سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، گفت: برای اینکه مردم با قرآن و تفسیر آن بیگانه نباشند، مساجد باید به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی مورد استفاده مؤثر قرار بگیرند، همان‌طور که مساجد در دهه محرم مراسم پرشوری با حضور مردم دارند در روزهای هفته نیز باید موجب حضور پرشور مردم در فعالیت‌های قرآنی باشند.
 
وی با بیان اینکه مساجد در زمان پیامبر(ص) پایگاه مسلمانان، نمازگزاران و مؤمنان بود، افزود: قرائت و تفسیر قرآن از دیرباز در مساجد مطرح بوده است بنابراین یکی از کارکردهای اصلی مساجد باید برپایی کرسی‌های تلاوت و فعالیت‌های قرآنی باشد.
 
فرخنده‌نژاد ادامه داد: ائمه جماعات، هیئت امنا و خادمان مسجد در تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی نقش کلیدی دارند و باید به گونه‌ای تلاش کنند تا حداقل یک روز در هفته مسجد محل برگزاری جلسات قرآنی باشد لذا باید از اساتید خوب قرآنی و عالم برای حضور در این جلسات دعوت شود.
 
این قاری ممتاز استان با تأکید بر اینکه بسیاری از اساتید قرآنی، پایگاه دائمی برای برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن و جلسات قرآنی ندارند، افزود: مساجد بهترین مکان برای برگزاری این پایگاه دائمی هستند، ضمن اینکه مساجد باید در پی جذب اساتید قرآنی سطح بالا باشند و با تبلیغات مناسب برای دعوت از این اساتید و مردم برای برگزاری جلسات قرآنی اقدام کنند.
 
فرخنده‌نژاد بیان کرد: البته برخی از مساجد با اقدامات مؤثر ائمه جماعت، هیئت امنا و خادمین توانسته‌اند برپایی محافل قرآنی را به فعالیت اصلی خود تبدیل و در تعامل با مساجد دیگر در الگوبرداری توفیقاتی حاصل کنند. بهترین زمان برای برگزاری جلسات قرآنی پس از اقامه نماز جماعت در مساجد است که مردم حضور دارند، البته ائمه جماعات باید با برنامه‌ریزی جذاب، زمینه جذب رده سنی نوجوان و جوان را هم در فعالیت‌ها و کرسی‌های تلاوت فراهم کنند.
 
مدیر روابط عمومی مجمع قرآنی خادم الرضا(ع) سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه نوع آموزش قرآن در مساجد باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد، گفت: مطالب و مباحثی که در جلسه قرآنی برای قاریان درجه یک برگزار می‌شود با مخاطبان مبتدی متفاوت باشد تا آموزش‌ها کارآمد بوده و برای حضور مستمر در این فعالیت‌ها انگیزه ایجاد شود.
 
فرخنده‌نژاد در پایان گفت: مساجد برای اینکه به قطب قرآنی تبدیل شوند لازم است تا از اساتید خوب قرآنی برخوردار شوند، همچنین هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات با رایزنی با مسئولان و مراکز فرهنگی، بسته‌های تشویقی مانند در نظر گرفتن جوایز و مواردی از این قبیل را برای جلسات مردمی جذب کنند تا برای تشویق رده‌های سنی مختلف به‌ویژه کودک و نوجوان برای حضور در برنامه‌های قرآنی موفق عمل شود.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی شیروانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۰۹:۱۸
0
1
درود بر استاد فرخنده نژاد
captcha