تاریخ انقلاب مملو از حماسه‌های درخشان است
کد خبر: 4111478
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

تاریخ انقلاب مملو از حماسه‌های درخشان است

علی خلیلی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تاریخ انقلاب مملو از حماسه‌های درخشان است، گفت: امروز مهم‌ترین رسالت مسئولان تبیین حماسه‌های هویت‌ساز است.

علی خلیلی، کارشناسی سیاسی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، علی خلیلی، کارشناس مسائل سیاسی، عصر روز گذشته، 11 دی، در کارگاه آموزشی توانمندسازی شبکه روشنگری که در اراک برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش بسیج در بحران‌ها، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای بسیج وارد شدن در بحران‌ها برای جبران خلأها در مواقع ضروری است و این نهاد انقلابی از دفاع مقدس تا سازندگی و عرصه‌های مختلف فرهنگی و بحران‌های طبیعی همچون زلزله، سیل و کرونا تا جنگ ترکیبی و رسانه‌ای نقش‌آفرین بوده است.

وی افزود: بسیج امروز با کارنامه‌ای موفق متولی شکوفایی انقلاب در همه عرصه‌ها و قوی شدن کشور در همه ابعادست؛ لذا امروز در جنگ شناختی دشمن نقش بسیج بسیار مهم و به دنبال جبران کمبودهاست. دشمن در جنگ ترکیبی در همه جبهه‌ها علیه ملت و انقلاب اسلامی به میدان آمده‌است و امروز جنگ رسانه‌ای و شناختی مهم‌ترین رکن جنگ ترکیبی است.

خلیلی افزود: نقش و جایگاه رسانه در جنگ شناختی بسیار با اهمیت است؛ چراکه رسانه‌ها در ادراک‌سازی نقش بسیار مهمی دارند و اداره افکار عمومی و هدایت آنها از حساسیت ویژه‌ای برخوردارست. همه مردم یک رسانه هستند و در جنگ شناختی همه وظیفه نقش‌آفرینی دارند و این وظیفه در قالب جهاد تبیین باید محقق شود.

وی با بیان اینکه رسانه می‌تواند نقاط قوت را به نقاط ضعف و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیبل کند، گفت: دشمن در جنگ شناختی با دروغ و فریب نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند. سوء استفاده دشمن از نقاط ضعف برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی از دیگر ویژگی‌های جنگ شناختی است. دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی اصل حکومت اسلامی، دینی و ولایت فقیه را نشانه گرفتند و برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی ادراک‌سازی غلط ایجاد می‌کنند.

خلیلی با بیان اینکه کاری که انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت انجام داد در طی پانصد سال گذشته بی‌سابقه است، تصریح کرد: ائتلاف بین‌المللی علیه سوریه و ایران با نقش‌آفرینی مؤثر جبهه مقاومت شکست خورد و دشمن با دروغ‌پردازی از این اقدام بسیار مؤثر روایت‌سازی غلط انجام می‌داد.

کارشناس برجسته سیاسی تأکید کرد: آیندگان به خدمت‌هایی که انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت انجام‌ داد افتخار می‌کنند و البته تاریخ انقلاب مملو از حماسه‌های درخشان است که تاکنون برای نسل جدید برجسته و هنرمندانه تبیین نشده است. امروز مهم‌ترین رسالت مسئولان تبیین حماسه‌های هویت‌سازست.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ شناختی با دنبال انکار نقاط قوت جمهوری اسلامی است، گفت: در برخی از شرایط موفقیت‌ها، ابتکارات و افتخارآفرینی‌های کشور را تحقیر می‌کند و با این راهبرد به دنبال پمپاژ یأس و نا امیدی برای جوانان و نوجوان است. در دفاع مقدس با وجود همه محدودیت‌ها بزرگترین افتخارات و حماسه‌ها خلق شد و امروز در جنگ رسانه‌ای با الگو گیری از فرهنگ دفاع مقدس باید بر دشمن پیروز شویم و محدودیت‌ها نباید موجب کمرنگ شدن نقش‌آفرینی ما شود.

خلیلی در پایان بیان کرد: آرایش تهاجمی در جنگ رسانه‌ای دشمن یک ضرورت مهم است و هنر ما باید این باشد نگذاریم دشمن نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کند و این مستلزم جهادست که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک فریضه مهم و قطعی یاد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha