کتاب «آبشار آرامش» در چالوس رونمایی شد
کد خبر: 4126182
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

کتاب «آبشار آرامش» در چالوس رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «آبشار آرامش» در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه بانوان امام حسین(ع) چالوس برگزار شد.

آیین رونمایی از کتاب «آبشار آرامش»

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام سیدحمید مطهری، مدرس حوزه علمیه و نویسنده کتاب «آبشار آرامش» امروز، 14 اسفند در آیین رونمایی از این کتاب که در جمع اساتید و طلاب در مدرسه علمیه بانوان امام حسین(ع) چالوس برگزار شد، گفت: امروز در جامعه و خانواده، اضطراب‌ها و تشویش‌های فراوانی وجود دارد؛ اما با مراجعه به آیات و روایات، پی می‌بریم که بسیاری از آن‌ها بی‌اساس است.

وی افزود: این کتاب در شش فصل و ۲۰۷ صفحه به رشته تحریر در آمده و تلاش شده است تا راهکارهایی برای رفع دغدغه‌های ذهنی خانواده‌ها ارائه شود.

مطهری در ادامه با اشاره به فصل های کتاب تصریح: در فصل اول این کتاب، به آشنایی و شناخت اضطراب و انواع و تفاوت های آن اشاره شده؛ در فصل دوم، علائم اضطراب بررسی شده و در فصل سوم آن، آثار اضطراب بیان شده است؛ فصل چهارم کتاب، به عوامل ایجاد اضطراب، فصل پنجم به راه‌های درمان آن از منظر علم پزشکی و روانشناسی و فصل ششم آن به راه های درمان آن از منظر آیات و روایات پرداخته است.

مدرس حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امروز اضطراب، یکی از بزرگترین عوامل تهدید زندگی بشر است، که موجب ایجاد اختلال در روند زندگی انسان شده که امنیت روانی و آرامش او را به خطر انداخته و می‌توان به این حقیقت رسید که یک بیماری جامعه بشریت را فرا گرفته و مانند تکثیر ویروس در حال پیشرفت و شیوع است که باید بنا بر ادله عقلی و نقلی با این بیماری مقابله و افراد جامعه را درمان کرد.

نویسنده کتاب «آبشار آرامش» افزود: اسلام، راه‌های فراوانی برای پیشگیری و درمان این بیماری ارائه می‌دهد؛ بر اساس آیات و روایات و اقرار برخی از پزشکان و روان شناسان، انسان‌های متدین، در صورت عمل به دستورات دین، کمتر دچار بیماری های روحی، روانی و اضطراب می شوند.

وی با اشاره به راه‌های درمان این بیماری تأکید کرد: بهترین راه درمان تشویش و اضطراب، ذکر و یاد خدا می باشد، چرا که وجود انسان را به آرامش می رساند، برخی از انسان‌ها مدام در حال گفتن ذکر هستند ولی تاثیر این ذکر ها را در زندگی آنها نمی‌بینیم که نشان دهنده واقعی نبودن است و تنها از روی عادت و تمرین بر زبان جاری می‌شود.

مطهری با اشاره به ذکر قلبی و اثرگذاری آن بر رفتار و اعمال انسان اظهار کرد: با ایمان به صفات و اسماء الهی، یقیناً آرامش قلبی حتمی است، آرامش از آن کسانی است که ذکر و یاد خدا را فراوان در قلبشان دارند.

نویسنده کتاب «آبشار آرامش» در پایان گفت: تقرب به پیشگاه الهی و ذکر و یاد خدا، اضطراب و تشویش را درمان می‌کند، و اگر به دنبال آرامش در زندگی هستیم، مطالعه کتاب آبشار آرامش می‌تواند مشاور و راهنمای خوبی در این زمینه باشد.

انتهای پیام
captcha