آتش‌سوزی در کمپ پناهندگان روهینگیا
کد خبر: 4126292
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

آتش‌سوزی در کمپ پناهندگان روهینگیا

آتش‌سوزی در کمپ آوارگان روهینگیا در بنگلادش هزاران نفر را بی‌خانمان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از CNN، محمد محفوظ اسلام، رئیس پلیس محلی به CNN گفت که آتش‌سوزی گسترده روز گذشته، 14 اسفند در یک کمپ آوارگان روهینگیا در منطقه جنوبی کاکس بازار بنگلادش رخ داد و حدود 12 هزار نفر را بی‌خانمان کرد.

اسلام تصریح کرد: آتش‌سوزی در کمپ پناهندگان کوتوپالونگ حدود 2000 کلبه را از بین برد.

وی با بیان اینکه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است، اعلام کرد: علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. مقامات با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی و محلی برای تأمین غذا و سرپناه‌های موقت برای کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند، همکاری می‌کنند. مطمئن خواهیم شد که همه یک سرپناه موقت دریافت خواهند کرد.

در مورد این حادثه،‌ شعبه بنگلادش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز یکشنبه در توئیتر اعلام کرد 90 مرکز این اردوگاه از جمله بیمارستان و مراکز آموزشی در آتش سوختند.

در این توئیت آمده است: داوطلبان پناهنده روهینگیا که در زمینه آتش‌نشانی آموزش دیده‌اند، آتش را کنترل کرده‌اند.

سازمان بشردوستانه Save the Children هم اعلام کرد که آتش‌سوزی روز یکشنبه یادآوری وحشتناک بود که کودکانی که در کمپ‌های بازار کاکس گیر افتاده‌اند با آینده‌ای سیاه روبه‌رو هستند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آتش‌سوزی گسترده امروز امنیت بسیاری از خانواده‌ها و دارایی اندک آن‌ها را از بین برده است.

حادثه روز یکشنبه یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌هایی است که در سال‌های اخیر کمپ پناهندگان را درگیر کرده است. تخمین زده می‌شود که یک میلیون نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا که بدون تابعیت هستند، پس از فرار از کشتار وحشیانه ارتش میانمار، در جایی زندگی می‌کنند که بسیاری آن را یکی از بزرگترین کمپ‌های پناهندگان جهان می‌دانند.

انتهای پیام
captcha