تزکیه نفس و خودسازی درونی از توشه ماه رمضان است
کد خبر: 4134732
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
آیت‌الله نورمفیدی:

تزکیه نفس و خودسازی درونی از توشه ماه رمضان است

نماینده ولی‌ فقیه در گلستان با بیان اینکه مقام و عبودیت اساس و ریشه بندگی خدا است، گفت: ماه رمضان به سرعت در حال گذر است اما تنها چیزی که می‌توان از این ماه به‌عنوان توشه برداشت کرد تزکیه نفس و خودسازی بوده و این از برکات این ماه است.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌ فقیه در گلستان در جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان که با حضور استاندار گلستان و جمعی از علمای اهل‌ سنت شامگاه، 27 فروردین در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، گفت: ماه رمضان به سرعت در حال گذر است اما تنها چیزی که می‌توان از این ماه به‌عنوان توشه برداشت کرد تزکیه نفس و خودسازی درونی بوده و این از برکات این ماه است.

نماینده ولی‌ فقیه در گلستان با بیان این‌که مقام و عبودیت اساس و ریشه بندگی خدا است، افزود: باید در پایان ماه رمضان یک بررسی از خود داشته باشیم که چقدر به بندگی خدا نزدیک شدیم و چقدر از زنجیر‌ها و پلیدی‌ها را از بین برده و توانستیم بر نفس خود غلبه کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به روز جهانی قدس از حضور پرشور مردم به‌ویژه اهل‌ سنت قدردانی کرد و گفت: یکی از مهمترین کارهای امام(ره) نامگذاری روز جهانی قدس بود که فلسطین و مسجد الاقصی را با این طرح نجات داد؛ استکبار و صهیونیسم می‌خواستند جریان فلسطین را به حاشیه برانند اما امام راحل این مسئله را مردمی کرد و از شرق تا غرب گسترش داد و همه امت اسلامی و همه آزادگان عالم این روز جهانی قدس را پاس داشتند.

امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن عید فطر گفت: عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است، در این ماه برادران و خواهران مسلمان یک ماه خدا را بندگی کردند و به نوعی پاداش عبادت خود را خواهند گرفت، لذا امیدوارم روز اعیاد فطر و قربان یک روز واحد شده و اجتماعات برای عید با شکوه‌تر شود.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین به نامگذاری شعار سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در نوروز امسال را بخواهیم با دقت بیشتری بررسی کنیم، ایشان در سه حوزه دغدغه‌های خود را مطرح کردند. یک حوزه مربوط به راهبردها، نگرش‌ها، سیاست‌ها و روش‌‌های اجرایی‌ در حوزه اقتصادی است که عمده‌ترین چالش کشور در حوزه حکمرانی محسوب می‌شود و باید به‌طور اساسی متحول شود.

امام جمعه گرگان گفت: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی بر کشور ما حاکم شده و در شرایط فعلی همه افراد جامعه از این مشکلات رنج می‌برند، لازمه برطرف کردن این مشکلات این است که بتوانیم گام‌های مؤثری برداشته و تولید را افزایش دهیم.

همچنین در پایان جلسه هر یک از علمای اهل‌ سنت به بیان نقطه نظرات و مطالبات خود در زمینه فرهنگی و علمی خود پرداخته و بیانیه ستاد استهلال مناطق قومی استان را به‌صورت طوماری امضا کردند.

انتهای پیام
captcha