۲۰ میلیارد تومان برای اکتشاف و انتقال آب تهلاب اختصاص یافت
کد خبر: 4147477
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

۲۰ میلیارد تومان برای اکتشاف و انتقال آب تهلاب اختصاص یافت

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: طبق مکاتبه‌ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد، این معاونت به سرعت برای پیگیری کارها در استان حضور یافت و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای انجام اکتشاف و انتقال آب از تهلاب به زاهدان در نظر گرفته شد.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، شامگاه، 22 خردادماه، در  نشست فرماندهان، مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح استان اظهار کرد: علاوه بر پیگیری حقابه اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی در استان صورت گرفته است.
 
وی تصریح کرد: تا دو ماه آینده آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد، علاوه بر آن حفر ۷۰ حلقه چاه آب در منطقه شیله، زهک و بندان آغاز شده که در عمق‌های ۷ و ۲۰ متری به آب دسترسی پیدا کرده‌ایم.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به حجم آب موجود در منطقه تهلاب، گفت: طبق مکاتبه‌ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد، این معاونت به سرعت برای پیگیری کارها در استان حضور یافت و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای انجام اکتشاف و انتقال آب تهلاب در نظر گرفته شده است.
 
کرمی با اشاره به جلسه اخیر در زمینه انتقال آب دریای عمان افزود: مسئولیت این پروژه عظیم به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) واگذار شده که با شروع کار چندین کارگاه، تهیه امکانات مورد نیاز و پیگیری کارها به‌صورت روز شمار و به سرعت در حال پیگیری است.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصادی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: تعامل با کشورهای همسایه، هند، چین، روسیه، کشورهای عربی و آفریقایی و نیازسنجی این کشورها، مطالعه ظرفیت استان در زمینه پاسخگویی به نیاز آن‌ها سبب افزایش تبادلات اقتصادی این استان شده است.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: اولین محموله به روسیه از بندر چابهار صادر شده و گسترش کریدور شمال به جنوب و افرایش عبور مرور خودروهای کشنده و زائران از مرز میرجاوه را شاهد هستیم.
 
کرمی با بیان اینکه دیدار اخیر با مقامات پاکستانی منجر به توافقی نیز در زمینه تسهیل عبور و مرور اتباع دو کشور شد به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مهم و تاثیر گذار اقتصاد دریا، کشاورزی، دامداری، شیلات، شرکت‌های مشترک فرامرزی، معادن، صنایع تبدیلی معادن و کشاورزی، و شرکت‌ها  و تعاونی‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه ۷۰۰ مجوز مرغداری در استان برای خودکفایی در زمین تولید مرغ گوشتی صادر شد، افزود: برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید کالاها و ایجاد صنایع تبدیلی باید جز اولویت‌های عرصه اقتصاد باشد.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: پیگیری برای تحویل زمین برای ساخت مسکن، ایجاد شهرهای گردشگری، گسترش خانه‌باغ‌ها در شهرهای کوچک و همچنین ثبت نام در شهر ساحلی تیس توسط مسکن ملی، و ایجاد ۷ شهر ساحلی دیگر اقدامات در حال انجام در زمینه مسکن است.
 
کرمی اظهار کرد: جهادتبیین یک موضوع بسیار مهمی است، امروز در جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمن قرار داریم و هر روز دشمن تاکتیک‌های خود را عوض می‌کند دشمن می‌خواهد با اشغال ذهن‌ها به اهداف خود برسد.
انتهای پیام
captcha