تکمیل شبکه ریلی در سیستان‌وبلوچستان از اولویت برنامه‌های دولت است
کد خبر: 4147686
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل شبکه ریلی در سیستان‌وبلوچستان از اولویت برنامه‌های دولت است

خیرالله خادمی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت، تکمیل شبکه ریلی در سیستان‌وبلوچستان است، گفت: اکنون ۶۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است و بیشترین طول این بزرگراه‌ها در سیستان‌وبلوچستان اجرا می‌شود.

جلسه آخرین وضعیت شبکه ریلی با حضور معاون وزیر راه در زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی، شامگاه، 23 خردادماه، در نشست بررسی آخرین وضعیت شبکه ریلی و بزرگراهی سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: تکمیل شبکه جاده‌ای این استان یعنی ساخت حدود یک هزار و ۹۲۰ کیلومتر به‌صورت احداث راه‌های اصلی و بزرگراه، که در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیر ساخت زیر بناهای کشور بوده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا شرکت زیرساخت کشور هم اینک حدود ۶۰۰ کیلومتر از این مسیرها را در دست ساخت دارد که امیدواریم تا چهار سال آینده به اتمام برسد، همچنین در سواحل جنوب کشور ۳۲۲ کیلومتر بزرگراه از گواتر تا شلمچه در دست ساخت بوده که این بخش با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال انجام است.
 
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به راه آهن چابهار- زاهدان گفت: یکی از اولویت‌های دولت، تکمیل شبکه ریلی در سیستان‌وبلوچستان است که این مهم در قالب دو پروژه در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
 
خادمی ادامه داد: در بخش جنوبی این پروژه از زاهدان به چابهار پیشرفت فیزیکی آن در مجموع ۶۶ درصد است که امیدواریم تا یک ماه آینده حفر ۴۰ تونل در این مسیر ریلی، به اتمام برسد، کل طول این شبکه ریلی ۶۲۸ کیلومتر است که ۱۵۱ کیلومتر آن حدفاصل زاهدان به خاش به بهره‌برداری رسیده است و مابقی عملیات اجرایی آن نیز با پیشرفت فیزیکی زیرسازی حدود ۸۵ درصد در حال انجام است.
 
وی افزود: برای تکمیل این مسیر به‌عنوان مهم‌ترین و طولانی‌ترین شبکه ریلی کشور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، همچنین قسمت شمالی این مسیر از زاهدان به سمت میلک قرارداد آن بسته شده و به‌زودی عملیات اجرایی را شروع خواهد شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اکنون ۶۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است و بیشترین طول این بزرگراه‌ها در سیستان‌وبلوچستان اجرا می‌شود.
انتهای پیام
captcha