ثبت ۲۵۰ مورد دوقلوزایی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4154497
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

ثبت ۲۵۰ مورد دوقلوزایی در سیستان‌وبلوچستان

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ از تعداد ۲۱۷۲۱ واقعه ولادت صورت گرفته شده در استان تعداد ۲۵۰ واقعه دو قلو و ۴ سه قلو به ثبت رسیده که افزایش داشته است.

دوقلوبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان، علی رحمتی، سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان، گفت: این استان با ۲۸.۲ در هزار بالاترین نرخ ولادت در کشور را داراست و به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت حدود ۲۸ ولادت در سیستان‌وبلوچستان به ثبت می‌رسد.

وی ادامه داد: مقایسه آمار ۳ ماهه اول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان از رشد ۲.۳ درصدی ولادت در سال ۱۴۰۲ را دارد که نسبت به ولادت‌های به ثبت رسیده در سال گذشته حدود ۴۹۰ واقعه افزایش داشته است.

سرپرست ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: طبق ماده ۱۵ قانون ثبت احوال، مهلت اعلام ولادت پانزده روز از تاریخ ولادت طفل است و در این استان، ۹۶.۶ درصد از وقایع ولادت در مهلت‌‌های قانونی به ثبت می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد رشد داشته است.

رحمتی در خصوص ثبت وفات در ۳ ماهه اول سال گفت: در این مدت تعداد ۳۶۷۲ واقعه وفات در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۰۵۸ واقعه فوت مردان و ۱۶۰۵ واقعه فوت زنان ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ از تعداد ۲۱۷۲۱ واقعه ولادت صورت گرفته شده در سیستان‌وبلوچستان تعداد ۲۵۰ واقعه دو قلو و ۴ سه قلو به ثبت رسیده که افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha