جامعه اسلامی ما خانواده‌محور است
کد خبر: 4155043
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
اسماعیلی در اختتامیه جشنواره فیلم حوا:

جامعه اسلامی ما خانواده‌محور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» گفت: روز خانواده بیشتر از آنکه یک نامگذاری عادی باشد یک فرهنگ مهم را در پشت سر خود دارد و جامعه اسلامی ما خانواده محور است.

به گزارش ایکنا، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» که شب گذشته برگزار شد گفت: در روزی هستیم که به مناسبت نزول آیه قرآن مبنی بر افطاری دادن اهل بیت(ع) به اسیر، یتیم و فقیر گرامی داشته شده است. در دوره طلایی حاکمیت دین در جمهوری اسلامی ایران، این روز مبارک به نام روز خانواده نامگذاری شده است. روز خانواده بیشتر از آنکه یک نامگذاری عادی باشد یک فرهنگ مهم را در پشت سر خود دارد. جامعه اسلامی ما خانواده‌محور است. زن و مرد دوشادوش هم یک اجتماع کوچک را تشکیل می‌دهند که اسم آن نهاد مقدس خانواده است و حاصل این پیوند، فرزندانی هستند که در دامن پر مهر پدر و مادر بزرگ می‌شوند. اگر جامعه‌ای می‌خواهد به سعادت برسد باید این کانون گرم باشد، به موقع تشکیل شود و به موقع به شاخ و برگ برسد تا جامعه نمونه و شجره طیبه شکل بگیرد.

وی افزود: امروز تمدن ناسازگار غرب به دنبال تحمیل الگوهای ناهنجار خود در حوزه خانواده است اگر به نظام بین‌الملل نگاه کنید متوجه می‌شوید مواردی مثل همجنسگرایی یک جریان نامتعادل و غیر انسانی است که بنیاد خانواده را تهدید می‌کند. خانواده یک نهاد پاک در همه جوامع بشری است. اگر ما این نهاد را ارج ننهیم چه اتفاقی رخ می‌دهد امروز در دنیا در همان جایی هستیم که این تمدن ناسازگار با فطرت بشری دارد. برخی موضوعات را ترویج می‌کند و ببینید چه نتایج زیانباری را به دنبال داشته است. پس ما از همه ابزارها برای ترویج خانواده استفاده می‌کنیم، «ما پای خانواده ایستاده‌ایم»؛ این شعار جشنواره است. ما پای خانواده انسانی و شرعی و اخلاقی ایستاده‌ایم درواقع باید بایستیم و ترویج کنیم برای تربیت نیروهای جامعه‌ساز آینده. به همین دلیل نخستین جشنواره بین‌المللی را برای حوزه خانواده برگزار کردیم.

وی ادامه داد: نام مقدس حوا را انتخاب کردیم. حوا مادر ما و همه انسان‌هاست. همه انسان‌ها مدیون این مادر بزرگوار هستند. دوستان ما می‌گفتند وقتی نام حوا را در رسانه‌های مختلف معاند جستجو می‌کردیم، ادبیات زشتی درباره او به کار می‌رفت. از این رو خواستیم نام حوا نام این مادر بشریت را برای این جشنواره بگذاریم. دبیر این رویداد خودش نمونه یک زن ایرانی تراز است که صاحب چند فرزند و فعال اجتماعی و هنری است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره ادامه‌دار باشد و دبیرخانه دائمی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha