کمیته کلیساهای فلسطین مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شد
کد خبر: 4163153
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

کمیته کلیساهای فلسطین مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شد

کمیته عالی اداره امور کلیساهای فلسطین از نمایندگان کلیساهای سراسر جهان و جامعه بین الملل خواست اقدامات فوری برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و تجاوزات این رژیم علیه مقدسات مسیحی و دارایی‌های فلسطینیان انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کمیته در پیام‌های ارسالی خود به کلیساهای جهان که توسط رمزی خوری رئیس کمیته و عضو شورای اجرای سازمان آزادی‌بخش انجام شد خواستار مداخله فوری برای مقابله با هر آن چیزی که وجود مسیحیت در فلسطین را تهدید می‌کند، شد.

در این نامه تاکید شده است برای این منظور باید اقدامات علنی و ملموس به منظور دفاع از مقدسات مسیحی و اصل مسیحیت در قدس اشغالی به طور خاص و فلسطین به طور کلی انجام شود.

در بخش دیگری از این پیام نسبت به ادامه تجاوزات برنامه ریزی شده اشغالگران و شهرک نشینان به وضعیت قانونی و تاریخی موجود اماکن مذهبی اسلامی و مسیحی در قدس هشدار داده شده است.

این نهاد فلسطینی افزود این رویه متجاوزانه در دعوت‌های مکرر شهرک نشینان یهودی افراطی به تخریب مسجد الاقصی و تلاش برای ساخت هیکل ادعایی به جای آن قابل مشاهده است.

این پیام‌ها که به مقامات و طرف‌های مختلف ارسال شده تاکید دارند این تجاوزات در کنار اخراج اجباری فلسطینیان و تخریب خانه‌های آنان و تلاش برای تسلط بر اماکن مقدس، نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این رابطه است.

رئیس این کمیته فلسطینی در این پیام ضمن اشاره به افزایش تجاوزات اشغالگران در چند ماه گذشته، بر سازمان‌ یافته بودن آنها که برخوردار از گفتمانی تحریک کننده و سرکوبگر علیه مسیحیان و مسیحیت است تاکید و هدف نهایی آن را اخراج مسیحیان فلسطینی از خانه‌ها، کلیساها و سرزمین مقدس اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha