۳۳ هزار نوآموز همدانی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند
کد خبر: 4170237
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

۳۳ هزار نوآموز همدانی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از پایان ارزیابی اولیه ۳۳ هزار نوآموز همدانی خبر داد.

سنجش سلامت دانش آموزانطیبه محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از اتمام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۳ هزار نوآموز همدانی مورد ارزیابی اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت، شایستگی‌های حرکتی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان شهریور امسال ادامه داشت، افزود: نوآموزان متولد نیمه دوم ۹۵ و نیمه اول ۹۶ جامعه هدف این طرح بودند که این نوآموزان پس از انجام ارزیابی‌های مذکور از ابتدای مهر سال جاری در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد.

محمدی اظهار کرد: در طول مدت زمان یاد شده ۲۲ پایگاه سنجش سلامت در حال خدمت رسانی بودند که طبیعتا هیچ نوآموز نباید از این طرح جا مانده باشد اما در صورتی که والدینی موفق به انجام سنجش فرزند خود نشده اند می‌توانند با شماره گیری ۸۲۷۴۸۵۱ که واحد سنجش اداره استثنایی است، با همکاران ما هماهنگ شوند و سنجش فرزند خود را انجام دهند.

محمدی اضافه کرد: از نوآموزانی که مورد سنجش قرار گرفتند بیش از ۲۳۰۰ نوآموز دارای ارجاعات تخصصی بودند که پس انجام تست‌های تخصصی توسط ارزیابان مجرب و تشکیل کمیته جایدهی تحصیلی، تعیین تکلیف شدند.

وی در ادامه افزود: از مجموع ۳۳ هزار نوآموز یاد شده، ۶۵۰۰ نوآموز در طرح سنجش پیش دبستانی سال قبل ارزیابی شده و مابقی در طرح سنجش سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha