فرایند احراز صلاحیت‌های تخصصی متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآنی برخط شد
کد خبر: 4182843
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

فرایند احراز صلاحیت‌های تخصصی متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآنی برخط شد

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: تمامی مصاحبه‌های مربوط به احراز صلاحیت‌های تخصصی متقاضیان عضویت و تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به‌صورت برخط انجام می‌شود.

حسین بهبودی، مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن

حسین بهبودی، مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای مصاحبه‌های برخط به عنوان گامی دیگر در تسهیل و تسریع چرخه صدور مجوز تشکل‌های قرآنی گفت: در مسیر سلسله اقدامات ماه‌های اخیر پیرامون تسهیل و تسریع در چرخه صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی و تمدید پروانه فعالیت آنها، با پیش‌بینی تمهیدات و پس از اجرای آزمایشی طرح در شش استان، من بعد تمامی مصاحبه‌های مربوط به احراز صلاحیت‌های تخصصی متقاضیان عضویت و تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به‌صورت برخط انجام می‌شود.

وی افزود: با رشد و ارتقای سکو‌های ارتباط تصویری در کشور و گسترش قابل توجه آن در ارتباطات روزمره، سازمان دارالقرآن این فرصت را مغتنم دانسته و یک گام دیگر در مسیر توسعه مشارکت‌های قرآنی مردمی و تسهیل و کاهش مراحل صدور مجوز را برداشته است.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد:‌ با اجرای این امر نیازی به حضور متقاضیان عضویت و تأسیس مؤسسه در مرکز استان برای مصاحبه وجود نخواهد داشت و این کار به صورت برخط با متقاضیان از سوی کمیته مصاحبه صورت خواهد گرفت که موجبات صرفه‌جوئی قابل توجه‌ای در زمان و هزینه متقاضیان خواهد شد.

بهبودی با بیان اینکه این اقدام یک گام دیگر در تسهیل و تعدیل چرخه صدور مجوز تشکل‌های قرآنی است که سازمان دارالقرآن طی ماه‌های اخیر آغاز کرده است، گفت: ایجاد امکان دریافت مستقیم پروانه‌های فعالیت از سوی تشکل‌های قرآنی و تمدید و ارسال مستقیم آن به تشکل، ارسال مستقیم اسناد ثبتی همانند موافقت اصولی و اساسنامه و صورتجلسات تأسیس به مؤسسات در شرف ثبت، دریافت و ارسال مستقیم صورتجلسات تغییرات و تعدیل مدارک لازم برای تأسیس مؤسسه قرآنی ازجمله اقدامات قبلی سازمان دارالقرآن الکریم در این زمینه بوده‌ است.

وی اظهار کرد: تمامی این اقدامات موجب رضایت‌مندی فعالان قرآنی و تسهیل شرایط برای توسعه مشارکت‌های مردمی در این حوزه شده است. تمدید ۱۹۵ پروانه فعالیت مؤسسات طی هفته گذشته و در کمتر از سه روز از جمله آثار سیاست‌های اخیر این سازمان است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha