ورود کاروان‌های امدادی از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه
کد خبر: 4186129
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
قره‌داغی از شیخ الازهر خواستار شد:

ورود کاروان‌های امدادی از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه

دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان در پیامی خطاب به شیخ الازهر از وی خواست که در جهت کمک‌رسانی به فلسطینیان غزه از طریق گذرگاه رفح اقدامی انجام دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی پست، علی محی الدین القره داغی، دبیر کل اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان، علی محی الدین القره داغی، از احمد الطیب، شیخ الازهر، خواست تا برای ورود کاروان‌های امدادی از طریق گذرگاه رفح مصر به نوار غزه اقدام کند.

وی در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، آورده است: لطفاً ما را به گذرگاه رفح ببرید. ما تا زمانی که به غزه وارد نشویم برنخواهیم گشت تا اینکه بتوانیم به مردم مقاوم فلسطین بپیوندیم و همراه با خود کاروان‌های امدادی را به آن‌ها برسانیم.

القره داغی که مواضع شیخ الازهر را تحسین کرده در عین حال تصریح کرده است: محکوم کردن شیخ الازهر کافی نیست. او در حالی که در چنین مقامی عالی قرار دارد و در کشوری است که گذرگاه رفح را کنترل می‌کند و جایگاه ویژه‌ای هم دارد، شک ندارم که اگر اصرار کند به خواسته‌ خود می‌رسد.

دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان افزود: ما در اتحادیه جهانی علمای مسلمان، از ایشان در برداشتن این گام مهم که وظیفه ما در شرایط کنونی است، حمایت می‌کنیم و اولین نفر هم خود من هستم.

القره داغی به سخنان شیخ الازهر در مورد غزه واکنش نشان داده و گفت: دیدم جناب شیخ الازهر در مورد غزه بیانیه می‌دهند و ایشان از این اتفاق بسیار متأثر شدند. به همین دلیل تشویق شدم تا چنین درخواستی را مطرح کنم.

دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان تأکید کرد: از نظر شرعی جایز نیست در برابر این هولوکاست جمعی، نسل‌کشی کامل، ویرانی همه جانبه و کشتار هزاران زن و کودک سکوت کنیم. غزه در واقع در حال سوختن است و مردم قهرمان آن با سلاح‌های مرگبار نابود می‌شوند.

القره داغی تأکید کرد: در مواجهه با این نسل‌کشی محکومیت کافی نیست، بلکه هرکس به قدر توانش باید تلاش و کوشش کند. در غیر این صورت در پیشگاه خداوند متعال مسئول خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha