شرکت‌های دانش‌بنیان تا مرحله تجاری‌سازی حمایت می‌شوند
کد خبر: 4190967
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

شرکت‌های دانش‌بنیان تا مرحله تجاری‌سازی حمایت می‌شوند

محمد کرمی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید تا مرحله تجاری‌سازی در پارک حمایت کنیم و زمانی که به مرحله تجاری‌سازی و سوددهی رسیدند، از پارک علم و فناوری خارج شوند.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان،‌ به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان روز گذشته، 9 دی‌ماه، در نشست با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان با بیان اینکه شرکتی موفق است که روز به روز توسعه پیدا کند و دنبال تولید ثروت باشد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید فناوری‌های جدید را به کارخانه‌های استان تزریق و نباید این کارخانجات با روش‌های قبلی تولید کنند.
 
وی افزود: باید در همه زمینه‌ها دنبال نوآوری و فناوریی‌های جدید باشیم؛ دنبال مهندسی معکوس در عالم و طبیعت الهی که مشاهده می‌کنیم باشیم، قرآن به زیبایی و ساده، راه را برای ما روشن کرده است دریچه‌های عظیم علمی را برای ما باز کرده است.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: اگر توسعه شرکت بر پایه علم نباشد، شکست می‌خورد و این شرکت‌ها باید دنبال تغییر و پیشرفت باشند، مهارت باید از آموزش و پرورش شروع شود و دانش‌آموزان در مدرسه ایده‌پرداز شوند این ایده‌ها را توسعه دهند و به محصول تبدیل کنند.
 
کرمی اظهار کرد: دانشگاه باید خوب راهبری کند، هر جا توسعه‌ای اتفاق می‌افتد محورش باید دانشگاه باشد، در حال حاضر نیرویی که دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی تحویل می‌دهد نیرویی توانمند و خلاق که کار مهارتی انجام بدهد، نیست و اکثر فارغ‌التحصیلان دنبال استخدام شدن هستند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به‌ دنبال نشستی که با استاندار کراچی داشتیم، ارتباطات رو به افزایش است و مرز فرصت است و پاکستان بازار بزرگی برای کشور و استان سیستان‌و‌بلوچستان است و باید از این فرصت استفاده کرد.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: هر مجموعه صنعتی باید یک پشتوانه علمی داشته باشد ما باید در کمترین زمان مجوزها را صادر کنیم، برای این شرکت‌ها تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم همه دستگاه‌های اجرایی باید با پارک علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان در تعامل و ارتباط باشند و مشکلات را برطرف کنند.
 
محمد کرمی گفت: شرکت‌های دانش بنیان را باید تا مرحله تجاری سازی در پارک علم و فناوری حمایت کنیم و زمانی که به مرحله تجاری سازی و سوددهی رسیدند، از پارک علم و فناوری خارج شوند.
 
وی تأکید کرد: در حوزه اعتبارات غیر از اعتباراتی که دولت برنامه‌ریزی کرده است ما هم اعتباری استانی با درصد کم بهره در نظر گرفته‌ایم که به شرکت‌ها کمک کنیم، هیچ جامعه‌ای بدون تلاش به جایی نمی‌رسد و جامعه‌ای موفق است که اهل تلاش باشد در استان سیستان‌وبلوچستان فرهنگ کار آسیب دیده و باید تلاش جدی داشته باشیم و کارها را توسعه و کار دانشی انجام دهیم.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: نظام اسلامی مدیری نیاز دارد که دارای فکر و خلاقیت و نوآوری باشد باید شاهد تحولی عظیم در حوزه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی باشیم، ما در اتاق بازرگانی استان سیستان‌وبلوچستان تاجر نداریم و برنامه داریم تعداد ۲۰۰ نفر از جوانان مستعد استان را آموزش تجارت و بازرگانی دهیم سیستان‌و‌بلوچستان استانی تجاری، معدنی و کشاورزی است.
انتهای پیام
captcha