برپایی محافل قرآنی در مجمع مرکزی قاریان و حافظان نکا
کد خبر: 4193442
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

برپایی محافل قرآنی در مجمع مرکزی قاریان و حافظان نکا

مدیر مجمع مرکزی قاریان و حافظان نکا گفت: در این مجمع قرآنی روزهای یکشنبه‌ هر هفته با حضور اساتید، قرآن‌آموزان، خانواده‌ها محفل انس با قرآن با ارائه نکات فنی، تخصصی حسن حفظ و شیوه‌های تسلط بر محفوظات و صحت قرائت برپا می‌شود.

محمد لائینی مدیر مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان نکامحمد لائینی، مدیر مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان نکا در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان نکا با حضور اساتید، قرآن‌آموزان، خانواده‌ها، از دهه اول دی‌ماه سال جاری، در دارالقران شفاء شهرستان نکا، فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در روز‌های یکشنبه هر هفته در دارالقران شفاء شهرستان نکا، افزود: شرکت در مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان نکا برای عموم و علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم در هر رده سنی آزاد است. 
 
این حافظ قرآن با بیان اینکه عمده فعالیت مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان نکا، مربوط به حفظ و قرائت قرآن کریم است، گفت: در بخش حفظ به حفاظ پس از اجرای محفوظات نکات فنی و تخصصی درباره حسن حفظ و شیوه‌های تسلط بر محفوظات و صحت قرائت بیان می‌شود.
 
لائینی با بیان اینکه در این جلسات هفتگی پس از اجرای تلاوت، نکات فنی و تخصصی در محور‌های تجوید، صوت و لحن، تلاوت معنا محور، ارائه خواهد شد، اضافه کرد: در این جلسات قرآنی برای قاریان نوجوان نیز نحوه تلاوت تقلیدی به سبک اساتید مرجع و مشهور مصری آموزش داده می‌شود.
 
این معلم قرآنی تأکید کرد: آنچه مسلم است صرف پرداختن به لفظ قرآن بدون تدبر و تأمل و توجه به پیام و مفاهیم آیات الهی، نمی‌توان بهره کامل را از آیات الهی دریافت کرد، بنابر این در حین تدریس به تناسب فرصت و اقتضای جلسه، نکاتی در باب مفاهیم آیات و نیز اخلاق قرآنی و عمل به دستورات قرآن بیان می‌شود.
 
 وی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات قرآنی افزود: رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای در سال ۸۷ در دیدار با جامعه قرآنی، فرمودند: «یاد بگیریم که جلساتی داشته باشیم، فقط برای شنیدن کلام‌اللَّه.»
 
لائینی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در برپایی جلسات استماع تلاوت قرآن و نیز مطالبات ایشان در دیدار با قاریان و حافظان سراسر کشور مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن، تصریح کرد: بی‌شک برپایی محافل انس با قرآن و جلسات قرآنی، بسیار ضروری به نظر می‌رسد چرا که اغلب قاریان و حافظان بزرگ از بطن همین جلسات قرآنی، استعدادیابی و به رشد می‌رسند.
آغاز فعالیت یکشنبه‌های قرآنی دارالقرآن شفای نکا 
 
 وی با بیان اینکه با همت همه اهالی قرآن، مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان نکا دایر شد، افزود: حضرت رسول(ص) درباره جایگاه قرآنیان، فرمودند: «أشرافُ اُمّتی حَمَلَةُ القرآنِ و أصحابُ اللیلِ. اشراف و بزرگان امّت من قرآن دانان و شب زنده‌داران هستند.»
 
لائینی اظهار کرد: همان‌طور که از روایت فوق پیداست حضرت رسول اکرم(ص) جایگاه ویژه‌ای برای حامالان و همراهان قرآن و همچنین شب زنده‌داران ترسیم کرده‌اند به طوری که بزرگان و اشراف امت خود را به این دو گروه اختصاص داده‌اند. همچنین حضرت در روایت دیگری درباره حاملان قرآن این چنین می‌فرمایند: «اِنَّ اَهلَ الْقُرآنِ فى اَعْلى دَرَجَةٍ مِنَ الاْدَميّين ما خَلاَ النَّبيينَ وَ الْمُرْسَلينَ فلا تَسْتَضْعِفُوا اَهْلَ القُرآنِ حُقُوقَهُمْ، فَاِنَّ لَهُمْ مِنَ اللّه ِ لَمَكاناً»؛ اهل قرآن در بالاترین درجه از آدم‌ها هستند سوای پیامبران و مرسلین؛ پس حقوق اهل قرآن را اندک و کم مشمارید، زیرا برای ایشان نزد خدای بزرگ مقام بلندی است.»
 
این حافظ قرآن در پایان گفت: در این روایت‌ها نیز حضرت مقام و جایگاه ویژه‌ای برای حاملان قرآن قائل شده‌اند و بالاترین درجات را برای حاملان قرآن ذکر کرده‌اند که بسیار حائز اهمیت و توجه است؛ امیدواریم خدای متعال ما را نیز در زمره حاملان و عاملان قرآن کریم قرار دهد.
انتهای پیام
captcha