آموزش ایمنی و ترافیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز حاشیه راه‌های سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4198270
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

آموزش ایمنی و ترافیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز حاشیه راه‌های سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان از اجرای آموزش نرم افزاری ایمنی و ترافیک به ۱۰ هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه‌های این استان توسط اداره ایمنی و ترافیک این اداره‌کل در سال‌جاری خبر داد.

آموزش ایمنی وترافیک دانش‌آموزحاشیه راه‌های سیستان‌وبلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: با هدف آموزش به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال‌جاری تعداد ۱۰۰ باب مدرسه حاشیه راه‌ها که حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در آن مشغول به تحصیل هستند از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.
 
وی در ادامه گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و ایمنی اجرا شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان افزود: در این پروژه فرهنگی که در قالب برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود، ضمن ارائه آموزه‌های سمعی- بصری، نسبت به توزیع و اهدا اقلام متنوع شامل کیف، دفتر، جامدادی، کتابچه‌های آموزشی که منقش به المان‌های ترافیکی هستند به دانش‌آموزان اهدا می‌شود.
 
وی گفت: علاوه بر آموزش‌های نرم‌افزاری به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده این مدارس با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خطکشی عابر پیاده، نصب سرعت‌گیر و نصب چراغ چشمک‌زن به منظور آرام‌سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش‌آموزان فراهم شده است.
انتهای پیام
captcha