۶۳ مادر باردار گرفتار سیلاب چابهار به منطقه امن منتقل شدند
کد خبر: 4203407
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

۶۳ مادر باردار گرفتار سیلاب چابهار به منطقه امن منتقل شدند

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: ۶۳ مادر باردار پرخطر که در مناطق سیلابی سکونت داشتند به مکان‌های امن منتقل و تحت مراقبت هستند.

امدادرسانی به مناطق سیل زدهبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، ایرج ضاربان، سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار، 13 اسفندماه، در ستاد مدیریت بحران منطقه اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار منطقه، شناسایی مادران باردار ساکن در مناطق پر خطر انجام گرفته و توسط کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت این مادران به مناطق امن منتقل شدند.
 
وی بیان کرد: همچنین ۱۴ مادر باردار پر خطر که به‌علت بسته بودن مسیرهای ارتباطی در شرایط بحرانی بودند با اعزام پزشک، ماما و تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و همچنین همکاری مردم محلی منطقه از مناطق بحرانی خارج شده نجات یافتند.
 
سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار ادامه داد: از همکاری مجموعه ارتش و سپاه پاسداران در اعزام بالگرد به‌منظور جابه‌جایی بیماران گرفتار در مناطق سیلابی قدردانی می‌شود.
 
بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان‌وبلوچستان را بسته است که بازگشایی مسیرها از ابتدای شروع سیلاب در این مناطق آغاز شد و راهداران در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی بازگشایی شود.
انتهای پیام
captcha