روش، گرایش و قواعد تفسیری آیت‌الله‌ خامنه‌ای ویرایش شد
کد خبر: 4206054
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

روش، گرایش و قواعد تفسیری آیت‌الله‌ خامنه‌ای ویرایش شد

ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایّام ماه مبارک رمضان، ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
یکی از مهم‌ترین فعّالیت‌های حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای در سال‌های قبل از انقلاب و در دوران مبارزه برای شکل‌گیری حکومت اسلامی و همچنین پس از پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران، برگزاری جلسات تبیین و تفسیر آیاتی از قرآن کریم بوده است. آنچه در این کتاب آمده تلاشی است برای تبیین روش و گرایش و نیز استخراج مبانی، قواعد و ویژگی‌های تفسیری ایشان که از بررسی تفسیر سوره‌ی برائت، به دست آمده است. همچنین موردپژوهی و ارائه‌ نمونه‌های عینی ذیل هر مبنا و قاعده‌ تفسیری، از ویژگی‌های متمایز این نوشتار است که بر کارآمدی و سودمندی آن افزوده است.
گفتنی است کتاب حاضر، یک نوبت در سال ۱۳۹۳ با عنوان «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای در تفسیر سوره‌ برائت» چاپ شده بود و اکنون با بسط مطالب، ارائه‌ دلایل، شواهد و نمونه‌های بیشتر در مباحث و توسعه‌ی عناوین، گسترش یافته و با حجم بیش از دو برابر، در قالب اثری مستقل با ۳۱۲ صفحه در اختیار پژوهندگان علوم قرآنی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، تاکنون ۱۰ عنوان از تفاسیر رهبر معظّم انقلاب از سوره‌های صف، منافقون، حمد، حشر، جمعه، بقره، تغابن، مجادله، ممتحنه و برائت توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و تفسیر سوره‌های ملک و طلاق نیز در آینده منتشر خواهند شد.

کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فروردین ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.
همچنین، علاقه‌مندان میتوانند کتاب مذکور را از کتابفروشی‌های سراسر کشور و یا پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی به نشانی www.khameneibook.ir تهیّه نمایند.

انتهای پیام
captcha