تأسی به قرآن کریم در مواجهه با جنگ شناختی دشمنان
کد خبر: 4207431
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
یادداشت

تأسی به قرآن کریم در مواجهه با جنگ شناختی دشمنان

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در مطلبی اختصاصی برای ایکنا نوشت: تأسی به قرآن کریم، رمز رسیدن به شناخت انسان از خویشتن و خداوند متعال است؛ شناختی که منجر به کور شدن هجمه‌های بی‌انتها و مستمر دشمنان در عرصه جنگ شناختی می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای ایکنا نوشت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن در ابتدای سال جدید، فرصتی مهم جهت تعقل و تدبر در آیات الهی و تعالیم انسان‌ساز این کتاب آسمانی محسوب می‌شود. تأسی به قرآن کریم، رمز رسیدن به شناخت انسان از خویشتن و خداوند متعال است: شناختی که منجر به کور شدن هجمه‌های بی‌انتها و مستمر دشمنان در عرصه جنگ شناختی می‌شود.
یکی از اهداف دشمنان بشریت در عرصه جنگ رسانه‌ای و شناختی، هدف قرار دادن باورهای عمیق و اصول فطری انسان‌هاست. اهمیت انس با قرآن کریم را در این جا در می‌یابیم. تحولاتی که امروز رخ می‌دهد، نقطه آشکارساز نیاز بشریت به بازگشت به خویشتن و زدودن سیاهه‌های ظلم و استکبار از معادلات جهانی است و قرآن، راهنمای مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا در این مسیر مقدس محسوب می‌شود.
در سالی که سپری شد، دشمنان اسلام‌هراسی و قرآن‌ستیزی سیستماتیک را در دستور کار خود قرار دادند. هتک حرمت‌های صورت گرفته علیه قرآن کریم به بهانه واهی آزادی بیان، در همین راستا قابل تحلیل است. در چرایی این رویکرد دشمنان، لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهیم. 
یکی از این اهداف دشمنان در عرصه جنگ شناختی، آن هم در ابعاد جهانی،  جلوگیری از ترویج دین مبین اسلام و گرایش جوامع غربی به آموزه‌های نورانی قرآن کریم است. قرآن کریم سلطه‌پذیری و ذلت انسان‌ها و جوامع بشری را در برابر ظلم و استکبار بر نمی‌تابد و آزادگی انسان و رسیدن آن به کمال و سعادت نهایی را هدف خود می‌داند.
در چنین شرایطی جریان‌های آشکار و پنهان قدرت در غرب تصور می‌کنند با قبح‌زدایی از اهانت به مقدسات مسلمانان و قرآن کریم، مانع از استمرار گرایش فطری انسان‌ها به قرآن کریم و تعالیم آن می‌شوند. این بزرگترین خطای غرب به شمار می‌آید. قطعاً غرب نمی‌تواند با عملیات روانی و ضد هنجاری خود مانع از گرایش انسان‌ها به این کتاب مقدس شود. 
نکته دیگر اینکه صیانت از قرآن کریم درکنار پیروی از آن، رمز موفقیت بشریت در برابر هجمه‌های فکری سازمان یافته جریان سلطه و زور علیه بشریت به شمار می‌آید. تأسی به قرآن کریم نه تنها دشمنان را در عرصه جنگ شناختی عقیم و ترفندهای آن را بی‌اثر می‌سازد، بلکه منجر به شکل‌گیری اتحادی بی‌همتا حول مفاهیم تعالی بخش الهی مانند حریت و استقامت در برابر ستمگران خواهد شد.
دشمنان بشریت مخالف آرامش و قرار انسانها هستند و قرآن راهنمای رسیدن به این نقطه است. آنها از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود در مواجهه با قرآن کریم استفاده می‌کنند. اما در اینجا یک  امر تغییر ناپذیر وجود دارد که دشمنان قادر به درک و محاسبه آن نیستند و  آن «فطرت خداجوی بشری» است. این فطرت خداجو اساساً رویگردانی از تعالیم قرآن کریم را بر نمی‌تابد. 
نکته آخر اینکه قرآن کریم به معنای واقعی انسان‌ساز است و در مقابل، هدف اصلی دشمنان در عرصه جنگ شناختی انسان‌گریزی و ایجاد نوعی سبک زندگی غیرفطری است. در این جنگ شناختی باید مسلح بود و کنشگرایانه و خلاقانه عمل کرد. رصد دقیق نقشه‌های اسلام‌ستیزانه دشمنان و اقدامات مؤثر پیشینی و پسینی در برابر آن، فراتر از یک الزام محسوب می‌شود و قطعاً علما، دانشمندان و پیروان آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی مسئولیت مهمی در این روند ایفا خواهند کرد. 

انتهای پیام
captcha