تأکید انصار الله یمن بر اقدام مشروع ایران علیه جنایت اسرائیل
کد خبر: 4210423
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

تأکید انصار الله یمن بر اقدام مشروع ایران علیه جنایت اسرائیل

سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، اقدام مشروعی در پاسخ به جنایت این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن در این باره تأکید کرد: رژیم صهیونیستی نخواهد توانست بدون پرداخت بهای جنایاتش از زیر بار آنها شانه خالی کند.

این در حالی است که وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در بیانیه‌ای پاسخ پهپادی و موشکی تهران به حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران در دمشق را پاسخی مشروع و منطبق بر قوانین بین‌المللی ارزیابی و تأکید کرد: پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی قانونی بوده و با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل سازگار است؛ چراکه در چارچوب حق دفاع از خود قرار می‌گیرد.

این وزارتخانه در ادامه اضافه کرد: کشورهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند باید عاقلانه عمل کرده و منافع کشورها و مردم خود را در اولویت قرار دهند و از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مالی و لجستیکی از این رژیم که با خواسته‌های ملت‌های آنها مغایرت دارد، دست بکشند.

در این بیانیه آمده است: سرکشی رژیم صهیونیستی، جنایات جنگی و نسل‌کشی آن علیه غیرنظامیان به ویژه در نوار غزه، باعث افزایش تنش در خاورمیانه می‌شود.

وزارت خارجه یمن همچنین بر اهمیت عمل کردن شورای امنیت به مسئولیت‌های خود مطابق با منشور سازمان ملل و حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha