«وعده صادق» حق مشروع و قانونی ایران و اقدامی شجاعانه بود + فیلم
کد خبر: 4211455
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
عالم لبنانی مقیم سوئد در وبینار ایکنا:

«وعده صادق» حق مشروع و قانونی ایران و اقدامی شجاعانه بود + فیلم

شیخ قاروط گفت: عملیات وعده صادق، حق مشروع و قانونی ایران مطابق با قوانین بین‌المللی و اقدامی شجاعانه در مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایکنا، وبینار بین‌المللی «وعده صادق؛ اقتدار ایرانی و تنبیه متجاوز» یکشنبه، دوم اردیبهشت ماه، ساعت ۱۱ صبح به صورت برخط بر بستر آپارات برگزار شد.

عباس خامه‌یار؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب، باقر درویش؛ رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، شیخ یوسف قاروط؛ نماینده مجلس اعلای شیعیان لبنان در سوئد و صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان در تهران سخنرانان حاضر در این وبینار بودند.


بیشتر بخوانید: 


در ادامه مشروح سخنان شیخ یوسف قاروط، نماینده مجلس اعلای شیعیان لبنان در سوئد از نظر می‌گذرد: 

بسم الله الرحمن الرحیم. و صلی الله علی سیدنا محمد(ص) و علی آله الطیبین الطاهرین.

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ (به کسانی که [ستمکارانه] مورد جنگ و هجوم قرار می گیرند، چون به آنان ستم شده اذن جنگ داده شده، مسلماً خدا بر یاری دادن آنان تواناست) آیه 39 سوره حج.

در روز یکشنبه 13 آوریل عملیات وعده صادق انجام شد و ایران حرف خود را گفت. حرفی که دوستان را قبل از دشمنان شگفت‌زده کرد. این عملیات، قواعد تازه‌ای برای نبرد با رژیم اشغالگر قدس ترسیم و معادلات مهم و استراتژیکی را در پاسخ بی‌سابقه خود به جنایات رژیم اشغالگر که طی چندین دهه ادامه داشته است ایجاد کرد. رژیمی که طی این دهه‌های طولانی همه عرف‌ها، قواعد و قوانین بین‌المللی، انسانی و اخلاقی را بدون هیچگونه نظارت و پاسخگویی نقض کرده است و هیچ چیزی مانع او نشده و هیچ قطعنامه بین‌المللی و غیره او را از جنایت‌هایش باز نداشته است.

وقتی موشک‌ها و پهپادها در شب 13 آوریل آسمان منطقه را روشن و همچنین وجهه ظالم و زشت برخی کشورهای جهان را هم آشکار کرد که به دروغ از عدالت و انسانیت سخن می‌گویند و همچنین معیارهای دوگانه برخورد با این رژیم را نشان داد که باب جنایت را برای این رژیم جنایتکار باز کرده است تا از مجازات به دور باشد و به جنایات خود ادامه دهد. این جنایات از زمان تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی تا امروز و  زمان آغاز جنگ نسل‌کشی غزه که شاهدی بر این است و همچنین بمباران کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و با کمال تأسف عدم محکومیت این قانون‌شکنی از سوی شورای امنیت ادامه داشته است.

عزیزان! ما مطمئنیم که اگر شورای امنیت به وظیفه خود در برابر این قانون‌شکنی عمل می‌کرد جمهوری اسلامی دست به این عملیات نمی‌زد. زیرا این حقی است که قوانین بین‌المللی به ایران داده و  بند 15 از منشور سازمان ملل متحد است. این قانون می‌گوید پاسخ به هر نوع حمله به خاک کشورها حق طبیعی برای آنهاست وقتی نیروهای مسلحی به آن حمله کنند. از همین رو جمهوری اسلامی بر مبنایی قانونی عمل کرده و از چارچوب حق مشروع دفاع از خود خارج نشده است.

در اینجا ما باید صداها و سخنان کسانی که  اقدام جمهوری اسلامی در دفاع از حق طبیعی خود را تقبیح کردند محکوم کنیم؛ در زمانی که همین افراد و کشورها اقدامات اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین را محکوم نکردند بلکه آن را تشویق کردند. حتی بسیاری از آنها مستقیماً در این نسل‌کشی با اسرائیل همکاری و مشارکت کردند.

در مورد معیارهای دوگانه غرب می‌توانیم به مصاحبه دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا اشاره کنیم که حمله ایران را گستاخانه خواند اما وقتی مجری برنامه از او پرسید اگر کشوری به کنسولگری ما در جایی حمله کند واکنش ما چه خواهد بود او بلافاصله و بدون درنگ گفت پاسخ ما بسیار شدید خواهد بود. یعنی آنچه برای او حق است، برای دیگران ناحق است.

همچنین برخورد با این حادثه در جهان بی‌سابقه بوده است. پیش از پاسخ ایران به این حمله، برخی تحلیلگران گفتند ایران جرئت پاسخ ندارد. اما پس از پاسخ شدید ایران، این امر تبدیل به یک واکنش شایسته از سوی ایران شد. اما متأسفانه آنها  چیزی جز مسیر بزدلی، دنائت و پستی و فریبکاری نمی‌شناسند و موضع شجاعانه، خردمندانه و مقتدرانه ایران را درک نکردند. موضعی که به صورت آشکار در نحوه پاسخ ایران و زمان آن نشان داده شده و نشانه قدرت و اراده ایران و به چالش کشیدن توان دشمن و حامیان اوست. بر خلاف دشمن ترسو که پنهانی عمل می‌کند تا  با حیله‌گری به هدف خود برسد.

بلی  اگر اصرار دارید بگویید این عملیات نمایشی بود بله نمایشی بود! در این نمایش، اعراب و کشورهای عادی کننده روابط با رژیم صهیونیستی و خدعه‌کنندگان نقش خود را در خباثت و پستی و توطئه علیه فلسطین و غزه و مردم فلسطین ایفا کردند و کاش در این نمایش با شرافت بازی می‌کردند هر چند با نقشی ساده؛ و در آن شرافت، کرامت و عزت را به نمایش می‌گذاشتند.

چگونه ممکن است که آنها موضع انسانی زیبای جمهوری اسلامی را بفهمند یا درک کنند زیرا این کشور برای احقاق حقوق خود با پاسخ به دشمن و با اهدای شهدای خود برای توقف جنگ در غزه ایستادگی کرد.

فهم این امر برای آنها دشوار است. مسئولان اعلام کردند که نیروهای اطلاعاتی ایالات متحده در غروب 13 آوریل و ساعاتی قبل از حمله ایران سعی کردند ایران را از حمله منصرف کنند اما ایران حمله نکردن را به توقف فوری جنگ در غزه بدون هیچ‌پیش شرطی منوط کرد. آیا می‌توان گفت که این مواضع دور از انسانیت و دور از کرامت است؟ این مواضع دینی است؛ این اخلاق برگرفته از دین است و ما در اسلام فرزندان مکتب اهل بیت(ع) هستیم؛ مکتب محمد رسول خدا(ص) که به ما آموخت که همه دنیا در برابر مصلحت عموم مردم و مسائل بزرگ، بی‌ارزش  است.

حضرت علی(ع) فدای اسلام شد و امام حسین هم فدای اسلام شد و همه پیشوایان قبل و بعد از آنان فدای اسلام شدند و خود را در راه مصالح اسلام قربانی کردند. امروز چه مسئله‌ای بزرگتر از موضوع غزه است؟ موضوع غزه بزرگترین مسئله روز جهان اسلام است. این موضوع عشق و علاقه مردم به اسلام و دلسوزی آنها نسبت به یکدیگر را نشان داد و ثابت کرد آنها با تکیه بر کلام خداوند صف واحده و بنیان مرصوص هستند و چنانچه پیامبر فرمود مانند یک پیکر جدایی‌ناپذیر هستند‌.

عزیزان در پایان سخن باید بگویم ما ایمان داریم که رهبری ایران با حکمت خود در صورتی که آنها این شرط را می‌پذیرفتند و  جنگ در غزه متوقف می‌شد از حمله و خونخواهی شهدای خود صرف نظر می‌کرد. اما سؤال بزرگ این است که اگر ایران با اجرای این شرط حمله خود را متوقف می‌کرد تحلیل این مزدوران چه می‌بود؟ الحمد لله رب العالمین.

خبرنگار: محسن حدادی

انتهای پیام
captcha