آغاز ثبت‌نام در حوزه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر
کد خبر: 4212444
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶

آغاز ثبت‌نام در حوزه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر

مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر از ثبت‌‎نام علاقه‌مندان به تحصیل در این حوزه خبر داد و گفت: شرایط پذیرش در حوزه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) از پایه هشتم تا یازدهم است.

ثبت نام حوزه علمیه قرآنی ملایرحجت‌الاسلام حسن رحیمی، مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ نفر در پایه‌های تحصیلی یک تا ششم در حوزه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این طلاب از امکانات خوابگاهی، ورزشی و تفریحی، اساتید باسابقه‌ای برخوردار هستند.

وی بیان کرد: این مدرسه به‌عنوان دومین مدرسه حفظ قرآن کریم در استان همدان است که طلاب در طول دوران تحصیل شش ساله خود حافظ کل قرآن می‌شوند، ورود‌ی‌های این حوزه از پایه هشتم، نهم، دهم و یازدهم می‌توانند جذب حوزه شوند و بعد از شش سال از این حوزه فارغ‌التحصیل شده و نسبت به نشر برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی در سطوح مختلف جامعه، نهادها و ادارات و... اقدام کرده و یا در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.

مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر یکی از امتیازات مهم این حوزه را قرآنی بودن آن دانست و گفت: یکی از دروس اصلی طلاب در این حوزه، حفظ قرآن است که سال ۹۸ مجوز حوزه قرآنی اخذ شد، این حوزه به‌صورت تخصصی در حفظ قرآن فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه طلاب در ترم اول سال اول روخوانی و روان‌خوانی را فرا می‌گیرند، افزود: در ترم دوم شروع به حفظ قرآن می‌کنند که بستگی به استعداد فرد دارد و پس از  ارزیابی استعدادها، میزان محفوظان آنها مشخص می‌شود.

رحیمی از ثبت‌نام علاقه‌مندان به تحصیل در این حوزه خبر داد و گفت: ثبت‌نام از ۲۲ اسفندماه سال گذشته شروع شده و تا ۲۰ خردادماه ادامه دارد. شرایط پذیرش امسال در حوزه قرآنی علی بن ابیطالب(ع) ملایر از پایه هشتم تا یازدهم است، هرچه معدل بالاتر باشد در اولویت پذیرش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به این مرکز دینی در میدان جهاد ملایر خیابان پیوند کوچه وحدت مراجعه حضوری و یا در سایت http://paziresh.ismc.ir ثبت‌نام کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های 09187034957_ 33323374 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha