جریان‌سازی نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته است
کد خبر: 4212686
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان:

جریان‌سازی نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته است

محمد شهباز گهروئی با تأکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله‌ورتر از گذشته، مؤثر و جریان‌ساز شده است، گفت: مزیت خوزستان در امر هنر انقلاب اسلامی، وجود و بروز هنرمندان، هسته‌ها و حلقه‌های مردمی انقلابی هنر، ادبیات و رسانه است. 

محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان که شب گذشته، هشتم اردیبهشت‌ماه در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره هنر مورد قبول قرآن گفت: به فرموده امام(ره) «تنها هنری مورد قبول قرآن است که کوبنده اسلامِ رفاه و تجمل، اسلامِ التقاط، اسلامِ سازش و فرومایگی، اسلامِ مرفهین بی‌درد و در یک کلام، اسلام آمریکایی باشد.» به اعتقاد امام خمینی(ره) هنر در عرفان اسلامی، ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است.

وی افزود: ایشان معتقد بودند که «هنرمندان ما در جبهههای دفاع مقدسمان اینگونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بیدرد را رسوا کردند.» قطعاً این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیای خاصی نیست.

شهباز گهروئی با تأکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله‌ورتر از گذشته، مؤثر و جریان‌ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویدادهای شاخص نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دو ساعت بی‌شک غیرقابل انجام است. مزیت خوزستان در امر هنر انقلاب اسلامی، وجود و بروز هنرمندان، هسته‌ها و حلقه‌های مردمی انقلابی هنر، ادبیات و رسانه است. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: وظیفه‌ مسئولان نهادهای دولتی تسهیل‌گری، بسترسازی و زمینه‌سازی رشد و کنشگری سلول‌های بنیادین فرهنگ و هنر است؛ دغدغه‌مندانی که نظام مسائل انقلاب اسلامی را فهم کردند و برای حل و کاهش این مسائل با همه وجود وارد میدان شده و عتاب دوست و دشمن باعث عقب‌نشینی آنها از این آرمان بزرگ نشده است. 

وی افزود: این هسته‌ها مخاطب هدفشان را انتخاب کرده و با قالب‌های مختلف هنری، ادبی و رسانه‌ای سعی در تعمیق و گسترش حقیقت در آحاد جامعه بشری دارند، باشد که بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مجاهدان جنگ نرم، ترکیبی و هیبریدی بی‌نظیر این روزها باشیم. 

شهباز گهروئی همچنین با اشاره به انتخاب چهره و هسته برتر هنر انقلاب گفت: انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان در بین این همه ستاره درخشان، کار دشواری است قطعاً عزیزانی که امشب به این عنوان برتر دست می‌یابند نماینده این خانواده بزرگ هستند. جریان خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت مؤثر است. قدردان همه ارکان و اجزای این نهضت هستیم به امید آن روز که راویان آزادی قدس شریف این پاره تن اسلام عزیز باشیم.

انتهای پیام
captcha