تشریح اهم اقدامات سپاه قم در دهه بصیرت
کد خبر: 1352778
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴

تشریح اهم اقدامات سپاه قم در دهه بصیرت

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) مهم‌ترین اقدامات این سپاه را به مناسبت دهه بصیرت تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، اکبر بختیاری، معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه بصیرت طی سخنانی اظهار کرد: مردم بصیر و انقلابی ایران بار دیگر با خلق حماسه نهم دی‌ماه، طومار دشمنان و فتنه را در هم پیچیدند.

وی نهم دی‌ماه را روز بیعت مجدد مردم با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به‌ویژه اصل ولایت فقیه دانست و بیان کرد: ملت ایران در نهم دی‌ماه نشان داد که مردم نسبت به ارزش‌ها، آرمان‌ها و اعتقادات خودش بسیار حساس است و هر زمانی متوجه شود که گوشه‌ای از ارزش‌ها مورد تهاجم قرار گرفته با تمام توان به حمایت از اصول اصیل خود می پردازد.

معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) در ادامه قیام 19 دی مردم قم را اوج بصیرت و ولایت‌مداری خواند و گفت: باید به درگاه خداوند شکرگزار باشیم که با عنایت مردم بصیر و فهیمی چون ایران ما را همواره در رسیدن به اهدافمان کمک کرده است.

بختیاری ملت ایران را  در عرصه‌های مختلف حامی ولایت و انقلاب دانست و تصریح کرد: این ملت از نسل همان شهیدان دوران دفاع مقدسی است که تا پای جان در پاسداری از ارزش‌ها ایستادند و مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه با تأسی به شهیدان در همه عرصه ها موفق و پیروز خواهیم بود، خاطرنشان کرد: پیام 9 دی این بود که این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و هرکسی بخواهد با آرمان‌های امام و انقلاب در بیافتد جایی در این مملکت نخواهد داشت.

بختیاری با بیان اینکه دشمن هرچه اقدام به فتنه‌گری کند نخواهد توانست پیوند میان ولایت و امت را خدشه‌دار کند، افزود: 9 دی هرگز فراموش نخواهد شد و همانند دیگر حماسه‌های ملت ایران در تاریخ ماند و ماندگار شد.

معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه استان قم حماسه 9 دی را در طول تاریخ بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: بنا بر تدبیر مسئولان استانی، نهم الی نوزدهم دی‌ماه به‌عنوان دهه بصیرت نام‌گذاری شده و در پایان این دهه، مردم شریف قم با تشرف به حضور رهبر معظم انقلاب از رهنمودهای ایشان بهره می‌گیرند.

وی در ادامه از اقدامات سپاه استان قم به مناسبت دهه بصیرت سخن گفت و بیان کرد: فضاسازی استان با همکاری شهرداری به‌صورت نصب بنر و پوستر از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در دهه بصیرت است.

بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از همکاری نهادها و ارگان‌ها به‌ویژه  شهرداری به جهت اجرایی‌سازی برنامه‌های فرهنگی افزود: چاپ  و انتشار بنرها، بروشورها، تراکت‌های بصیرتی در سطح استان و همچنین رده‌های بسیج و سپاه از دیگر اقدامات در این راستا است.

معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) برگزاری برنامه‌های بصیرتی ویژه آحاد مردم و بسیجیان در سطح رده‌های اقشاری و همچنین پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج را از دیگر اقدامات به مناسبت دهه بصیرت دانست و ابراز کرد: رده‌های اقشاری بسیج به مناسبت دهه بصیرت با صدور بیانیه‌های مختلف به  محکوم کردن حرکت دشمنان در سال 88 و گرامیداشت یاد و خاطره خلق حماسه مردم پرداختند.

وی برپایی نمایشگاه‌های بصیرتی در سطح رده‌های بسیج استان را از دیگر برنامه‌های سپاه استان قم به مناسبت دهه بصیرت دانست و افزود: کلیه سایت‌های بسیج و سپاه استان در این دهه اقدام به انتشار محتواهای بصیرتی کردند.

بختیاری در ادامه از برگزاری ویژه‌برنامه بصیرتی با حضور کارکنان سپاه علی بن ابیطالب(ع) و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سخن گفت و بیان کرد: ارسال پیامک‌های بصیرتی از رده‌های بسیج و سپاه به‌منظور بصیرت‌افزایی از دیگر برنامه‌های سپاه علی بن ابیطالب(ع) به مناسبت دهه بصیرت بود که به اجرا در آمد.

معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) شرکت بسیجیان در مراسم نماز جمعه، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و همچنین دیدار با خانواده معظم و معزز شهدا را از دیگر برنامه‌های سپاه استان قم به مناسبت ایام‌الله دهه بصیرت خواند و اظهار کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و بصیرتی ویژه خانواده‌های کارکنان و همچنین بسیجیان از دیگر برنامه‌هایی بوده است که در این دهه به اجرا گذاشته شده است.

وی در پایان از دیدار مردم بصیر و انقلابی قم با مقام معظم رهبری در یوم‌الله 19 دی‌ماه سخن گفت و یادآور شد: همکاری در بحث اعزام کاروان‌ها از دیگر برنامه‌های است که سپاه استان قم در این دهه با جدیت پیگیری می‌کند.

captcha