ماه رجب، ماه استغفار امت رسول‌الله(ص) است
کد خبر: 3183288
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
محمدگلی:

ماه رجب، ماه استغفار امت رسول‌الله(ص) است

گروه اندیشه: مدرس و مسئول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان گفت: رجب ماه استغفار امت رسول‌الله(ص) است و هر کس روزی از این ماه را روزه بگیرد، دری از درهای جهنم به روی او بسته می‌شود.

افسانه محمدگلی، مدرس و مسئول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان گفت: ماه رجب، ماه پر خیر و برکتی است که در روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار در عظمت این ماه حدیث نقل شده است.
وی افزود: ماه رجب برای شیعیان و محبان اهل بیت(ع) ماه شادی و خرسندی است، زیرا در اول ماه میلاد مسعود امام محمد باقر(ع)، اولین شب جمعه این ماه « لیلة الرغائب»، دهم ماه میلاد مسعود جواد الائمه حضرت امام محمد تقی(ع)، سیزدهم ماه میلاد مسعود امام المتقین حضرت امیرالمومنین(ع)، سیزدهم تا پانزدهم ماه ایام البیض و اعتکاف مومنان، بیست و هفتم ماه مبعث مبارک رسول خدا(ص) در آن قرار گرفته است.
مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان بیان کرد: در کنار مناسبت‌های فرح‌بخش این ماه، سه حادثه جانگداز نیز در این ماه واقع شده‌اند که عبارتند از شهادت امام هادی(ع) در سوم ماه، رحلت حضرت زینب کبری(س) در پانزدهم ماه و شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در بیست و پنجم این ماه شریف و عظیم.
وی اظهار کرد: ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان، پر ارج‌ترین و شریف‌ترین ماه‌ها هستند و در فضیلت آن‌ها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (ص) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‌رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است.
محمدگلی در ادامه افزود: در حدیث دیگری از حضرت رسول(ص) نقل شده است که فرمودند: کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان، ماه امت من است. همچنین می‌فرمایند: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.
این مدرس حوزه علمیه در پایان اظهار کرد: در حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) روایت شده است که، براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده و در روایت آمده: اگر کسى قدرت بر روزه ماه رجب را ندارد، هر روز این تسبیحات را صد بار بخواند، تا ثواب روزه ماه رجب را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ.

captcha