ترک امر به معروف و نهی از منکر؛ آغاز سقوط اخلاقی جامعه
کد خبر: 3501644
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

ترک امر به معروف و نهی از منکر؛ آغاز سقوط اخلاقی جامعه

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زابل گفت: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نقطه آغاز سقوط اخلاقی جامعه است و به همین دلیل مخالفان اسلام و انقلاب در صدد کمرنگ کردن این واجب دینی در جامعه و بی‌تفاوت ساختن افراد هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل صبح امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه ضروري است و ماه‌هايی همچون رجب، شعبان و رمضان نیز بهترين فرصت برای نهادينه كردن اين واجب دينی به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن، افراد نسبت به معروف‌ها و منکرها بی‌تفاوت باشند، گناه و فساد و بی‌عدالتی را امری طبیعی بدانند و تلاشی برای از میان برداشتن آن‌ها نکنند، در حقیقت رو به انحطاط است.
امام جمعه شهرستان زابل افزود: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نقطه آغاز سقوط اخلاقی جامعه است و به همین دلیل مخالفان اسلام و انقلاب در صدد کمرنگ کردن این واجب دینی در جامعه و بی‌تفاوت ساختن افراد هستند.
وی با بیان اینکه، نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی می کند، عنوان کرد: جامعه‌ای که با ترک این فریضه دینی، پر از فساد و گناه شد، یک جامعه آماده و مطلوب برای دنیای استکبار است.
کیخا تأکید کرد: دشمنان با سرمایه گذاری کلان در بخش ماهواره تلاش دارند با تولید برنامه‌های مختلف ضد فرهنگی، جوامع اسلامی به ویژه ایران را که دشمن درجه یک استکبار است، از راه اصلی خود منحرف کنند.
امام جمعه زابل با اشاره به پرهیز از جزیره کاری، بیان کرد: متأسفانه در امور فرهنگی جزیره کاری زیاد شده است، در حالی که هر فرد در جامعه موظف است علاوه بر اینکه نسبت به انجام وظایف دینی خود احساس مسؤولیت داشته باشد، نسبت به دیگران نیز بی تفاوت نباشد.
captcha