عاشورا؛ صحنه نبرد زشتی‌ها و زیبایی‌ها
کد خبر: 3748824
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

عاشورا؛ صحنه نبرد زشتی‌ها و زیبایی‌ها

گروه فرهنگی - مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: در نبرد کربلا، دو جهان زشت و زیبا روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند و باید خود را ارزیابی کنیم و ببینیم که جزء کدام گروه هستیم.

عاشورا، صحنه نبرد زشتی‌ها و زیبایی‌ها است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام حسین صادقی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، صبح امروز در مراسم گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس که در جوار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد، گفت: ایامی که پشت سر گذاشتیم، ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان بود و همه مسلمانان و انسان‌های آزاده، از هر فرقه و مذهبی، این روزها را به عزای حماسه‌سازان عاشورا نشستند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) مختص شیعیان نیست، ادامه داد: طبق احادیث، اجر رسالت رسول خدا(ص)، محبت کردن به خاندان ایشان است و مسلمانان از هر مذهبی، نسبت به این خاندان ارادت دارند.
وی افزود: در نبرد کربلا، دو جهان زشت و زیبا روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند و باید خود را ارزیابی کنیم و ببینیم که جزء کدام گروه هستیم. جهانی که وفای به عهد می‌کند یا جهانی که بدعهدی می‌کند. اگر در زندگی به مسئولیت، رسالت و عهد خود وفا می‌کنیم، جزء جهان حسینی‌ها هستیم.
صادقی اظهار کرد: در لشکر اباعبدالله(ع) جهان آزادگی را می‌بینیم، آزادمردان و آزادزنان که زیباترین حماسه‌های انسانیت را به نمایش گذاشتند. در جبهه حسین(ع) معنویت را می‌بینیم و در جبهه مقابل، دنیاطلبی و مال‌پرستی موج می‌زند.
وی همچنین با گرامیداشت 31 شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: ما همیشه از عنوان «دفاع مقدس» استفاده می‌کنیم، زیرا هیچگاه آغازگر جنگ نبودیم، بلکه در مقابل کسانی که قصد تجاوز به خاک‌ کشورمان را داشتند، دفاع کردیم.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: دشمن در ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی جنگی نابرابر را علیه ملت ما تحمیل کرد تا به خیال خودشان از پیشرفت بازبمانیم، اما نه تنها این‌گونه نشد، بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم و از آن بهره بردیم.

علیرضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم، تقارن شایسته‌ای است زیرا رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با تأسی از مکتب عاشورا در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: درسی که امام حسین(ع) در روز عاشورا دادند، درس پایبندی به عهد و پیمان، درس آزادگی و درس ایستادگی در مقابل ظلم بود.

عاشورا، صحنه نبرد زشتی‌ها و زیبایی‌ها است

انتهای پیام

captcha